Miután Lewis Hamilton a Német Nagydíj időmérő edzésén a jobbelső féktárcsa törése miatt szenvedett balesetet, a Mercedes engedélyt kért a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) arra, hogy büntetlenül kicserélhesse az autóiban a fékeket. A Mercedesnek azt is megengedték, hogy a Hamilton autóján addig használt Brembo fékek helyett egy másik beszállító, a Carbone Industrie termékeit szereljék be a futamra, amennyiben a két gyártó fékjeinek tömege, súlyelosztása és funkciója megegyezik.
Az FIA vasárnap délelőtt közleményt adott ki, melyben megerősítették, hogy Hamilton autójában az első és a hátsó féktárcsákat is kicserélték, az eredetileg elöl Carbone Industrie-t, hátul Brembót használó Nico Rosberg Mercedesében pedig a hátsó fékeket váltották le. Ebből a legtöbben arra következtettek, hogy Hamilton összes féktárcsáját a Carbone Industrie termékeire cserélték.
Az Autosport azonban megbízható forrásokra hivatkozva azt írja, hogy az eddigi vélekedéssel ellentétben mindkét versenyző a Brembo hátsó féktárcsáit használta a futamon is. Hamilton autójában ugyan valóban márkát cseréltek az első fékek esetében, hátul azonban kitartottak a Brembo mellett. Igaz, az időmérős balesetet látva az olasz gyártó fékjeinek egy korábbi verzióját szerelték be az autókba, amelyek eddig egyszer sem hibásodtak meg.
A Mercedes már korábban kijelentette, nem aggódnak túlságosan a féktárcsa szombati törése miatt, és ezt bizonyíthatja az is, hogy a hátsó fékek lecserélését nem érezték szükségesnek. A Brembo egyelőre nem derítette ki, mi okozta a hibát Hamilton autójában, de egy részletes vizsgálat keretében mindent megtesznek azért, hogy a telemetriai adatok segítségével rájöjjenek a probléma okára.
A Brembo egyik szóvivője mindenesetre elárulta, hogy a történtek ellenére a gyártó nem aggódik a termékei biztonsága miatt. „Nyugodtak vagyunk, mert egyszeri esetről beszélhetünk, ráadásul ki fogjuk deríteni, mi okozta a problémát" – mondta.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!