Vágólapra másolva!
Még mindig nem kaptak magyarázatot az FIA-től arra vonatkozóan, hogy a Mercedes Hockenheimben miért cserélhetett büntetlenül féket az időmérő és a verseny között. Igaz, a Ferrari főnöke úgy véli, inkább Hamilton fantasztikus menetelésének kellene örülni.

A Forma-1-es csapatok továbbra is aggályosnak tartják, hogy az FIA szokatlan módon lehetővé tette a féktárcsák cseréjét a Mercedes számára a múlt vasárnapi Német Nagydíj előtt, miután az időmérőn az egyik eltört Lewis Hamilton autójában. A parc fermé-szabályok szerint ebben az időszakban legfeljebb a „valódi baleseti kár" kijavításához lehet új alkatrészeket szerelni a kocsikba, és azoknak a „tömege, súlyelosztása és funkciója hasonló" kell legyen az eredetiekéhez.

Ennek ellenére Hamilton elöl és hátul, Nico Rosberg pedig csak hátul az időmérőn használttól eltérő specifikációjú féktárcsákat kapott a futamra. Az ilyen csere miatt elvileg a bokszból kellene rajtolni, a Mercedes versenyzői azonban ezúttal megtarthatták a rajtpozíciójukat.

A Red Bullt irányító Christian Horner veszélyesnek tartja ezt a döntést. „Ha ilyesmi még egyszer előfordul, a precedens már teljesen tiszta lesz" – mondta az Origo GPhírek körkérdésére a Hungaroringen. „De biztosan fogunk még beszélni róla, mert tisztázni kell, hogy hol húzzuk meg a határt. Például nyilván a motort is szeretnénk kicserélni a parc fermében, csak éppen tilos."

Az ellenfelek még mindig nem értik, a Mercedes miért cserélhetett büntetlenül féket a parc fermében Forrás: Farkas Péter (Origo)

Egyetértett kollégájával a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier is. „Kicsit minket is meglepett, hogy engedték nekik kicserélni a fékeket" – ismerte el. „Még ha azok specifikációja hasonló is volt, a parc fermére vonatkozó szabályok nagyon szigorúak."

A Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn számára „az a legfontosabb, hogy felismerjék, ezt az ügyet tisztázni kell." A Force India társtulajdonosa, Vijay Mallya pedig Hornerhez hasonlóan nem tartja szerencsésnek az FIA által felállított precedenst. A parc fermében „ezen az alapon akár a hátsó szárnyat is kicserélhetnénk egy olyanra, aminek a tömege, súlyelosztása és funkciója hasonló az eredetiéhez" – mutatott rá.

A Ferrari már nem háborog

Bár a Német Nagydíj után a Red Bullnál és a Ferrarinál céloztak rá, hogy az óvást is fontolóra vették a Mercedes ellen, mert Hamilton és Rosberg más specifikációjú autóval vett részt az időmérőn illetve a versenyen, Marco Mattiacci a Hungaroringen már békülékenyebb hangot ütött meg.

„Nekem sokkal nagyobb hír volt, hogy valaki a 20. helyről rajtolva eljutott a dobogóig" –válaszolta kérdésünkre a Ferrari főnöke. „Amiatt pellengérre állítani, hogy előtte kicserélték a fékjeit ugyanolyan specifikációjúra, ami talán ki sem hatott különösebben a teljesítményére, szerintem felesleges. Én nem így állok a versenyzéshez."

„Az igaz, hogy következetes döntésekre van szükség az FIA részéről, de szerintem fantasztikus versenyt láttunk (Hamiltontól), és nem hiszem, hogy ez az ügy beárnyékolta a showt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!