Vágólapra másolva!
Eddig volt némi remény arra, hogy kihúzza öt motorral az idény végéig, de a szingapúri hiba miatt biztosan be kell majd vetni a hatodikat. A Renault még nem tudja, miért szűnt meg az olajnyomás a német motorjában.

Sebastian Vettelnek mindenképpen fel kell majd használnia egy hatodik motort is az idény során, miután a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésén váratlanul tönkrement egy újabb erőforrása. A Renault szerint így már esélytelen, hogy Vettel kihúzza a hátralévő hat versenyt az egy évben engedélyezett öt motorral, ezért az egyik nagydíjon biztosan 10 hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson.

Vettel autója az első edzés leintése után adta meg magát, miután megszűnt az olajnyomás a motorjában. A Red Bullban ki kellett cserélni a hajtásláncot, de Szingapúrban még nem jár ezért büntetés, hiszen egy korábban is használt motort tettek vissza a címvédő autójába. A Renault szerint még volt rá esély, hogy Vettel a régebbi motorokkal kihúzza az idény végéig, de a pénteki hiba után ez már lehetetlennek tűnik. Az elromlott motor ugyanis még csak a várt élettartama felénél járt, ezért arra számítottak, hogy a német még sokáig használhatja.

A Renault F1-es programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin elmondta, nem volt nyilvánvaló oka az olajnyomás megszűnésének. „Őszintén szólva még nem tudjuk, mi történt, majd szét kell szednünk a motort.. Egyelőre semmit sem találtunk" – mondta.

Vettel a második szingapúri edzésen csak 10 percet tölthetett a pályán Forrás: AFP

Taktikázni kell

„Meglepődtünk a hibán, és kár érte, hiszen még mindig volt egy kis esélyünk arra, hogy egy hatodik motor bevetése nélkül kihúzzuk az idény végéig" – tette hozzá a francia. „Így biztosan használnunk kell a hatodik belső égésű motort. Most már nem az a kérdés, hogy ezt hogyan kerülhetjük el, hanem hogy stratégiai szempontból melyik pályán érdemes leginkább meghúzni ezt a lépést."

Taffin szerint a hatodik motort megpróbálják majd azelőtt bevetni, mielőtt az ötödik elromlik, így újabb meghibásodás esetén sem kellene az újabb büntetéssel járó hetedik erőforráshoz nyúlniuk. „Azt is meg kell gondolnunk, hol lenne érdemes letöltenünk a büntetést. Szingapúrban például nem lenne jó 10 hellyel hátrébbról indulni, mert nehéz előzni."

„Talán kicsit később, Oroszországban vagy Austinban kerülhet rá sor – ezeken a pályákon vannak hosszú egyenesek, ahol lehet előzni" – tette hozzá. „Danyiil (Kvjatot) is megbüntették Monzában, de így is pontszerző helyen érhetett volna célba."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!