Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint egy egyszerűbb V6-os erőforrás bevezetése lehet a megoldás, ha a Mercedes nem egyezik bele a motorbefagyasztás feloldásába. Toto Wolff úgy véli, az F1 ezzel a saját sírját ásná.

A Forma-1 három motorszállítójából kettő, a Red Bull és a Ferrari szeretné elérni, hogy jövőre feloldják a motorok befagyasztására vonatkozó szabályt, és idény közben is szabadabban lehessen fejleszteni az erőforrásokat. Szerintük a jelenlegi szabályok mellett nincs sok esélyük arra, hogy utolérjék a Mercedest, amely az új turbókorszak első évében jelentős előnyre tett szert.

A motorbefagyasztás 2015-ös feloldásához azonban az összes csapat beleegyezésére szükség lenne, és a Mercedes egyelőre nem hajlandó beadni a derekát. Szerintük nem lenne sportszerű, ha a csapatok felrúgnák a korábban lefektetett szabályokat csak azért, mert az egyik gyártó jobb munkát végzett.

Az Abu-Dzabi Nagydíj pénteki napján azonban a Red Bull és a Ferrari jelezte, hogy hosszabb távon nem fognak beletörődni a jelenlegi helyzetbe, és ha a Mercedes továbbra sem egyezik bele a motorbefagyasztás feloldásába, akkor radikális változásokat fognak javasolni a 2016-os idényre. Ahhoz ugyanis, hogy két év múlva megváltoztassák a motorszabályokat, nem szükséges minden csapat beleegyezése, többségi szavazat is elég.

Nem maradhat a status quo

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint az lehet a legjobb megoldás, ha 2016-ra a motorformulát is megváltoztatnák. Ő egy V6-os ikerturbóval képzeli el a jövőt, amely a mostani hibrid rendszerek helyett egy egyszerűbb, hagyományosabb energiavisszanyerő-rendszert használna, ráadásul jóval hangosabb is lenne.

A Ferrari és a Red Bull nem hagyja, hogy maradjon a status quo Forrás: AFP

„A V6-os formulát talán megtarthatjuk, de egy egyszerűbb motorra van szükség, amely költséghatékonyabb" – mondta. „Csökkenteni kellene a motor fejlesztésével járó költségeket, valamint olcsóbban kellene adni az erőforrásokat a csapatoknak."

Horner szerint a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén „komoly megbeszélésre" lesz szükség az üggyel kapcsolatban. Egyetért vele a Ferrari főnöke, Marco Mattiacci is, aki ugyan nem mondta ki konkrétan, hogy új motorformulára van szükség, de szintén változásokat követel. „Egyértelmű, hogy 2016-ra változtatnunk kell" – mondta. „Jelenleg úgy tűnik, hogy 2015-ben még el kell fogadnunk, hogy a hajtásláncra vonatkozó szabályok terén marad a status quo. 2016-ban viszont biztosan nem hagyjuk, hogy fennmaradjon a status quo."

Még drágább lenne

A Mercedest irányító Toto Wolff nem ért egyet a rivális csapatok főnökeivel, szerinte a javasolt változásokkal csak azt érnék el, hogy a Forma-1 „elkezdhetné a saját sírját ásni." Az új motorformula bevezetése ugyanis megint jelentős kiadásokat követelne a gyártóktól és a csapatoktól.

„A jelenlegi hajtásláncok fejlesztésére is rengeteg pénzt költöttünk" – mondta. „Szerintem ésszerűen kell gondolkoznunk, és olyan megoldást kell találnunk, amely segíti a kis csapatok túlélést, a nagyobb istállók számára pedig lehetővé teszi, hogy megmutassák a technológiai fejlesztéseiket."

„Ha visszafelé haladunk, és megváltoztatjuk a motorformulát, az csak tovább növelné a költségeket – ez pont az ellenkezője annak, amire jelenleg szüksége van a Forma-1-nek."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!