Vágólapra másolva!
A 2015-ös Magyar Nagydíjra, amely már a 30. lesz, diákigazolvánnyal a szokásosnál olcsóbban lehet hétvégi belépőkhöz jutni. A nézők átlagéletkora jelenleg negyven év, a kezdeményezéssel ezt szeretnék lejjebb szorítani a szervezők.

A 2015-ös Magyar Nagydíj szervezői a Sziget Fesztivál jegyértékesítésében is érdekelt MEEX-cégcsoporttal közösen november 28-tól megvásárolható kedvezményes belépőket kínálnak az érvényes diákigazolvánnyal rendelkezőknek.

„Régóta gondolkodunk rajta, hogyan lehetne növelni a magyar közönség arányát a Hungaroringen. Ez az utazási kedvezményt biztosító jegyekkel annyira jól sikerült, hogy külföldön is átvették a példánkat" – mondta egy pénteki sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. „Az új ötlettel a fiatalokat szeretnénk megszólítani, hiszen azt látjuk, hogy a Forma-1 nézőinek átlagéletkora negyven év."

Kék fény: Balogh Balázs és Gyulay Zsolt az első diákjegyet Eszergályos Patriknak adták át Forrás: Farkas Péter (Origo)

A kedvezményt nemcsak a magyar állampolgárok vehetik igénybe, hanem mindenki, akinek érvényes diákigazolványa van. Az egész hétvégi, állóhelyekre szóló jegyeket 9990 Ft-os alapáron kínálják, de a MEEX honlapján, valamint a SYMA-csarnokban szombat-vasárnap megrendezett PlayIT Show-n még 7990 Ft-os, majd 2015. január végéig 8990 Ft-os kezdőáron lehet megvásárolni őket – mondta el Balogh Balázs, a MEEX vezetője.

Az első diákjegyet a sajtótájékoztatón Esztergályos Patrik vívó, ifjúsági olimpiai bajnok vette át. „Szeretem az autósportot. Az egyik kedvenc helyszínem Szingapúr, a másik pedig természetesen a Hungaroring, hiszen az a mi pályánk, büszkének kell lennünk rá" – mondta.

Kellenek a fiatalok

A kampány szellemisége élesen ellentétes Bernie Ecclestone nemrég tett botrányos kijelentésével, amely szerint a Forma-1-nek nincs szüksége a csekély vásárlóerőt képviselő fiatalokra. Gyulay szerint azonban „a jövő az övék", ezért őket is meg kell szólítani.

„Az ilyen kezdeményezésekről senki nem állíthatja, hogy rosszak" – mondta az Origo GPhíreknek. „Én azt gondolom, hogy mindenkire szükség van, aki szurkoló, megvásárolja a jegyet, és kijön a Hungaroringre. (Ecclestone-nak) potenciális vásárlókra van szüksége, nekünk viszont rajongókra és teltházas lelátókra."

A sajtótájékoztatón bemutatták a 30., jubileumi Magyar Nagydíj leginkább a Lotus klasszikus festésére emlékeztető, arany-fekete dizájnját is. A Forma-1 mellett a Hungaroring 2015-ben újra vendégül látja a WTCC-t, a WSR-t, a Ferrari Challenge-et, sőt már a Kamion Európa-bajnokságot is, továbbá érdekelt a belvárosi Nagy Futam, valamint a Red Bull Air Race megrendezésében. Az utóbbi Gyulay szerint csaknem olyan forgalmat generál, mint a Magyar Nagydíj, viszont jelentősen kisebb promóciós díjért.

A német túraautó-bajnokság, a DTM azonban idei látogatását követően nem tér vissza a Hungaroringre, mert a pálya három évre szóló szerződését „közös megegyezéssel" felbontották.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!