Vágólapra másolva!
Alapvető változtatásokat végeztek a motorjukon, de még további fejlesztéseket terveznek az év későbbi szakaszában is. Bíznak abban, hogy sokat ledolgoztak a lemaradásukból.

Jelentősen átalakított erőforrással kezdi a téli teszteket a Renault, illetve jelenlegi két ügyfélcsapata, a Red Bull és a Toro Rosso. A francia gyár már a szezon kezdete előtt elhasználta a rendelkezésére álló 32 fejlesztési zseton nagy részét, ezért bíznak abban, hogy az erőfeszítések meghozzák az eredményt.

„Úgy gondoljuk, nagyon nagy lépést tettünk a teljesítmény terén, és megbízhatóbbak is leszünk. Nem tudjuk, a többiek hol állnak majd, talán nem tűntettük el az egész hátrányunkat, de az biztos, hogy nagyon messzire jutottunk a tavalyi hiányosságaink ledolgozása terén” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault F1-es motorfejlesztő részlegének ügyvezetője a cég által szerdán közölt kiadványban.

A Renault jelentősen továbbfejlesztette V6-os turbómotorját Forrás: Renault

Az már tavaly kiderült, hogy a Mercedes teljesen más elrendezésű hajtásláncot épített, ami a Renault és a Ferrari megoldásánál is sokkal hatékonyabb volt, de a szabályok és az idő hiánya nem tette lehetővé, hogy a hátrányban lévő gyártók a szezon közben irányt váltsanak. Most viszont eljött az alkalom.

„Néhány alapvető változtatást hajtottunk végre, hogy teljesítményt nyerjünk, és javítsuk a megbízhatóságot. Minden rendszert és alrendszert olyan elemekkel fejlesztettünk, amelyek a legjobb teljesítményt helyezték előtérbe” – mondta Rob White, technikai igazgató.

„Az elsődleges változtatások magukban foglalták a belsőégésű motort (ICE), a turbófeltöltőt, és az akkumulátort. Az ICE új égésteret, kipufogórendszer-koncepciót és változtatható szívócsövet kapott, ahogy ezt a 2015-ös szabályok megengedik. A kompresszor hatékonyabb lett, miközben az energia-visszanyerő rendszerek kíméletlenebb használatot is képesek elviselni.”

Könnyebb lett beépíteni

A Red Bull tavalyi technikai gondjainak egyik eredője volt, hogy Adrian Newey szokásához hűen agresszív autót épített a Renault erőforrás köré, de az a hűtés és egyéb strukturális problémák miatt gyakran meghibásodott. White szerint az új motor nem csak jobban működik, beépíteni is könnyebb lett az autókba.

„Már a 2014-es egység is jó tömegközépponttal rendelkezett, de tovább egyszerűsítettük az elrendezést, hogy megkönnyítsük a beszerelést a karosszériába. Emellett számos rendszert és funkciót racionalizáltunk és egyszerűsítettünk, hogy még jobban megkönnyítsük a munkát. Röviden, elég kevés elemet emeltünk át a 2014-es erőforrásból a 2015-ösbe.”

A technikai változások mellett a Renault a munkaerejét is alaposan átszervezte a franciaországi Viry-ben, mert a Caterhamtől tavaly visszatért Abiteboul szerint infrastrukturálisan készen álltak egy sikeres erőforrás kifejlesztésére, de szervezeti szempontból változásokra volt szükség.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!