Vágólapra másolva!
Így csúfolják a Mercedes új javaslatát. Nem sok részlet szivárgott ki az elképzelésről, de azok alapján meglepő lenne, ha komolyan felmerülne a koncepció megvalósítása.

A versenyzők fejének védelme érdekében javaslatot nyújtott be a Mercedes az F1-es Technikai Munkacsoport legutóbbi ülésén, értesült az Auto Motor und Sport. A világbajnoki címvédő speciális koszorút emelne a pilótafülke köré, amely az eddig bemutatott koncepcióknál nagyobb látóteret és hozzáférhetőséget biztosítana, de a várhatóan visszatetszést váltana ki a rajongókból.

A bukósisakok sebezhetősége talán az egyetlen ismert, de nem teljesen megoldott komoly biztonsági kockázat a Forma-1-ben, amely 2009 óta ad állandó munkát a kutatóknak, miután néhány hét eltéréssel Henry Surtees halálos balesetet szenvedett egy F2-es futamon, Felipe Massa pedig szintén életveszélybe került, mert a sisakját eltalálta egy elszabadult rugó.

A fejsérülések a közelmúltban újra kiemelt beszédtémává váltak: néhány évvel ezelőtt Maria de Villota szenvedett súlyos balesetet egy teszten, tavaly pedig Jules Bianchi szerencsétlensége miatt került elő újra a téma, bár a francia versenyző diffúz axonális agykárosodását nem ütés, hanem a hirtelen lassulás eredményezte.

A Mercedes koszorút emelne a versenyzők sisakja köré Forrás: AFP

Nincs megoldás

Az FIA több éve kísérletezik a vadászrepülőkön látható zárt pilótafülkékkel és a versenyzők fejét védő keretekkel is, de egyelőre nem jutottak megoldásra. Ennek elsődleges oka, hogy egyelőre nem sikerült olyan szerkezetet alkotni, ami egy ütközés hatására leeresztő F1-es gumi becsapódásának is kielégítő módon ellenáll, de felmerültek aggályok a látótér csökkenésével, a versenyzők gyors kimenthetőségével, és az esztétikummal kapcsolatban is.

A Mercedes most egy, a keretekhez hasonlító, koszorúra vagy gyűrűre emlékeztető szerkezetet emelne a versenyzők sisakja köré. A gyűrű egyik rögzítési pontja közvetlenül a pilótafülke előtt lehetne. Az Auto Motor und Sport egy kezdetleges grafikával meg is próbálta ábrázolni a megoldást, de a német lap is inkább olvasóitól kért segítséget a terv tökéletesítéséhez.

Így nézne ki a védőkeret Forrás: Auto Motor und Sport

A lap bennfentes tudósítója, Michael Schmidt szerint rossz nyelvek máris „WC-ülőkének” kezdték csúfolni az ötletet, amely valószínűleg nem visz közelebb a Ferrari törekvéséhez, hogy az F1-es autók szebbek legyenek a jövőben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!