Vágólapra másolva!
Ez a csapat főnöke szerint immár hivatalos. Vettel az autó hátuljával küszködött Bahreinben, de úgy érzik, kellemes meglepetés, hogy milyen közel vannak a Mercedeshez. Kanadában kaphatnak új motort.

Miután Kimi Räikkönen a hétvégi Bahreini Nagydíjon rámenős versenyzéssel megszerezte első dobogós helyezését a Ferrarival a 2009-es monzai futam óta, az istállót irányító Maurizio Arrivabene kijelentette: „Nagyon örülök, mert immár hivatalosan is kijelenthetem, hogy Kimi visszatért, és két erős pilótánk van."

Räikkönen, aki a többi éllovastól eltérő taktikával tornázta fel magát a 2. helyre a hajrában, mindössze 3 másodperccel érve célba a fékhibával küzdő Lewis Hamilton mögött, elismerte, hogy nem lehet feltétlenül boldog. „Őrülünk a 2. helynek, de azért kicsit csalódottak is vagyunk. Nem ezt az eredményt akarjuk elérni" – mondta. „Tavaly elég nehéz időket éltem át. Az idei szezon elején is balszerencsés voltam a versenyeken, a csapat azonban nagyszerű munkát végzett a télen, mindenki nagyon igyekszik."

„Azt hiszem, egy kicsit még le vagyunk maradva a Mercedestől, de egyes pályákon a megfelelő körülmények között tényleg ütőképesek lehetünk, különösen a versenyen."

Vettel gratulál Räikkönennek a Bahreini Nagydíj után Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Arrivabene szintén óvatosan fogalmazott a Ferrari esélyeivel kapcsolatban, elismerve, hogy Bahreinben is a hátrányuk kényszerítette őket agresszív stratégiára, de azt állítva, a fejlesztések terén annyi munkát végeztek el az utóbbi három hónapban, mint az „kétszer ennyi idő" alatt lenne normális. „Nem tudom megjósolni, hogy el fogjuk-e kapni a Mercedest, viszont már az is tetszik, hogy legalább nyomás alá helyezhetjük őket" – jelentette ki.

Räikkönen szerződéshosszabbításával kapcsolatban annyit jegyzett meg, hogy "elégedett vagyok a pilótapárosunkkal, ez azonban még nem jelenti azt, hogy holnap alá is írunk. Megmondtam Kiminek, hogy ez a teljesítményén fog múlni." Arrivabene szerint Räikkönen megérdemelné, hogy maradhasson, "de nem szeretném, hogy elaludjon, mert igent mondok. Ez ehy pszichológiai fogás. A papír egyelőre üres."

Kanadában jöhet az új motor

Arrivabene a megváltozott körülményekkel magyarázta, hogy a Ferrari pénteken látott hosszú etapos tempója nem realizálódott a versenyen. „Mindenki láthatta, hogy pénteken nagyon gyorsak voltunk, de akkor más volt a hőmérséklet" – mutatott rá. „Emiatt változtattunk az eredetileg tervezett stratégián."

A Sky Sports a hétvégén arról számolt be, hogy a Ferrari három verseny múlva, a júniusi Kanadai Nagydíjra kap új specifikációjú motort, amely akár 20-30 lóerővel lehet erősebb a jelenleginél, s amelyhez 4-5 fejlesztési zsetont játszhatnak ki. Habár Sebastian Vettel is úgy vélte, még „van egy kis lemaradásuk" a Mercedeshez képest, azt állította, „összességében mindannyiunknak nagy meglepetés, hogy milyen erősek és gyorsak vagyunk. Ez nagyon pozitív."

Vettel a Ferrari hátuljával küzdött

Vettel három szokatlan hibát is vétett a Bahreini Nagydíjon, amikor lesodródott a pályáról, egyszer megrongálva Ferrarijának első szárnyát is. Emiatt magára vállalta a felelősséget, és azt mondta, túlságosan erőlködött, hogy utolérje az élen haladó Lewis Hamiltont, majd pedig Valtteri Bottast is hiába üldözte az utolsó etapban.

Vettel a Ferrari hátuljával küzdött Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

„Összességében küszködtem kissé az autó hátuljával" – árulta el. „A kanyarok kijáratánál fontos gyorsnak lenni, és Nico (Rosberggel) szemben nagyon sebezhetővé váltam, mert ő sokkal jobban gyorsított ki."

„És Valtterihez képest is szenvedtem a kigyorsításokon, ezért mire DRS-távolságba értem hozzá, már késő volt az előzéshez. Remekül védekezett, egy hibát sem követett el. Nem tudtam eléggé megközelíteni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!