Prostot bosszantja a turbómotorok negatív fogadtatása

Forma-1, Alain Prost, Red Bull Ring 2015
SPIELBERG,AUSTRIA,21.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows Alain Prost. Photo: GEPA pictures/ Christian Walgram - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
A négyszeres világbajnokot zavarja, hogy míg a Formula E-ben a közönség értékeli az új technológiákat, az F1-ben inkább kritizálja a fejlett hajtásláncokat.

Másfél évvel a bevezetésük után még mindig kritizálják az F1-ben jelenleg használt turbómotorokat, elsősorban a visszafogott hangjuk miatt. A korábbi négyszeres világbajnok, jelenleg a Renault nagyköveteként dolgozó Alain Prost furcsállja, hogy míg a Formula E-ben a közönség lelkesedik az elektromos hajtásláncok iránt, addig az F1-ben csak bírálják az új megoldásokat.

„Az F1-ben kicsit más a helyzet, és elég bosszantó, ami történik” – ismerte el a Motorsport.com-nak. „Van egy motorunk, amelynek a technológiája hihetetlenül fejlett, de ezt az emberek nem ismerik fel. A közönség talán valami nagyon mást vár az F1-től. Végül is nem igazán foglalkoztatja őket az autók karosszériája és nyers tempója. Csak csatákat akarnak a pályán, mert ezt tartják érdekesnek. Számukra ez igazából a versenyzők bajnoksága” – magyarázta.

Alain Prost megvédte az F1-es erőforrásokat Forrás: GEPA Pictures/Christian Walgram

Prost úgy véli, a sportnak meg kell értenie a közönségét, amely elképzelhető, hogy mást vár el az F1-től, mint a nagyon újszerű Formula E-től, és ez akár a hajtásláncok megítélésére is kihathat. „A Forma-1 továbbra is kissé távoli, a hétköznapi ember még mindig nagyon messze áll tőle. Ezek a kétéves motorok is olyan erősek, mint a régiek, de 30-40%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, a nézőket azonban ez nem érdekli” – magyarázta a Formula E-ben csapatot is vezető egykori bajnok.

„Meg kell érteni a sorozat hozzáállását és közönségbázisát is. Azt igazi rajongók alkotják, akár 30-60 évesek is. Mi viszont (a Formula E-ben) más korcsoportot célzunk meg, különösen a fiatalokat. Az nyilvánvaló, hogy a marketing szempontjából nem szabad mindkettőt ugyanoda pozícionálni” – vélte a francia, akit már az esetlegesen újra felálló gyári Renault F1-es istálló csapatfőnöki állásával is összefüggésbe hoztak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!