Vágólapra másolva!
Mivel a motorgyártókra nem vonatkozik a kötelező kéthetes szünet, megállás nélkül dolgoznak az erőforrásaik fejlesztésén. A Honda 15 lóerővel növelné a teljesítményét a Belga Nagydíjig.

A Magyar és a Belga Nagydíjat idén is négyhetes szünet választja el egymástól, és a csapatokat szabály kötelezi arra, hogy augusztusban két hétre bezárják a gyárukat, és semmilyen munkát ne végezzenek. A motorszállítókra azonban nem vonatkozik ez az előírás, ezért a két hátrányban lévő gyártó, a Honda és a Renault a szünetben is rendületlenül dolgozik az erőforrások fejlesztésén.

Mivel a következő két versenyt rendkívül gyors pályákon, Spában és Monzában rendezik, a Honda mindent megtesz azért, hogy érezhetően növeljék a motor teljesítményét. A vállalat F1-es programjának vezetője, Jaszuhisza Arai szerint ez sikerülni is fog. „Napról napra javul a motorunk" – nyilatkozta a Tuttosportnak. „Már Belgiumban és Monzában is nagyobb teljesítményre leszünk képesek, és ezen a két pályán ez nagyon fontos lesz."

„Hacsak nem történik valami váratlan esemény a gyárunkban, nem fogunk leállni a munkával. Mi nem megyünk nyaralni."

A Honda 15 lóerővel erősebb motort vinne Spába Forrás: AFP

Egyes híresztelések szerint a Honda akár 50 lóerővel erősebb motorokat is bevethet a Belga Nagydíjon, de a japánok mérnökei elismerik, hogy ennél jóval kisebb előrelépésre kell számítani. „Reményeink szerint 15 lóerőt nyerünk a módosításokkal" – nyilatkozta az Omnicorsénak a Honda egyik alkalmazottja. „A Mercedes hosszú üldözésében ez csak egy kis lépés lesz."

A mérnök elmondta, a szezon vége előtt a megmaradt négy zsetonjukból is szeretnének további előnyt kovácsolni. „Tisztában vagyunk vele, hogy az ellenfeleink előttünk járnak, de őrült módjára dolgozunk a felzárkózáson" – jelentette ki.

Nincs más választásuk

A hírek szerint a másik gyengélkedő gyártó, a Renault sem tart szünetet, és a korábbi F1-es versenyző, Stefan Johansson szerint ezért nem is szabad kritizálni őket. Úgy véli, csak akkor van esélyük a hátrányuk ledolgozására, ha minden lehetőséget kihasználnak a javulásra.

„Ha valakinek az idény kezdetekor nem működik jól az autója, akkor szinte az egész évben küszködésre számíthat" – mondta a svéd, aki nem zárja ki, hogy a Honda néhány éven belül újra felér a csúcsra. Johansson rámutatott, hogy a japánoknak a nyolcvanas években is többéves felkészülésre volt szükségük, mielőtt uralni tudták a Forma-1-et.

„Az első évek egyáltalán nem voltak könnyűek" – emlékezett vissza. „Ezt nagyon jól tudom, hiszen 1983-ban a Spirit csapatánál vezettem, amikor először kipróbálták a motorjukat az autónkban. Az akkori helyzet nem sokban különbözött a mostanitól."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!