Vágólapra másolva!
A Lotus kamionjai elindultak Monzába, de 50 millió dollár hiányzik a csapat költségvetéséből. Ha nem találnak megoldást, a jövő héten csődeljárás indulhat a brit istálló ellen, amit a Renault mégsem igyekszik annyira felvásárolni. A fejlesztések teljesen leálltak.

A Lotus egy hónapja nem tudja kiszámlázni Pastor Maldonado versenyeztetésének díját a venezuelai állami olajtársaság, a PDVSA felé, értesült az Autosport. A brit szaklap szerint Lotus legjelentősebb szponzora minden évben előre fizeti a sokat kritizált pilóta alkalmazásáért járó 50 millió dolláros összeget, ezt viszont július vége óta nem teszik meg, mert a Lotus és a Renault között folyó tárgyalások miatt egyelőre nem garantált, hogy a csapat jövőre is megtartja Maldonadót.

Az egyszeres futamgyőztes a következő szezonra is érvényes szerződéssel rendelkezik, de a feltételezett tulajdonosváltás miatt a helye egyelőre nem biztosított. Valószínű, hogy a francia autógyár tiszteletben tartja a megállapodást, és 2017-re is érvényes opcióval tovább alkalmazza az olykor gyors, de rengeteg vezetői hibát vétő pilótát, ez viszont Romain Grosjean helyzetéhez hasonlóan attól függ, hogy a pilótákat szponzoráló Total és PDVSA miként viszonyul a változásokhoz.

Elképesztő összeget kap a Lotus Maldonado versenyeztetéséért, most viszont bajban vannak a számlázás elmaradása miatt Forrás: Lotus F1 Team

A kialakult helyzetre reagálva a Renault ideiglenesen eltekint a havidíjtól, amit az enstone-i istálló minden hónapban azért köteles fizetni, mert tavaly felmondták az idei szezonra is érvényes motorszállítói szerződést. A PDVSA pénzének hiánya viszont így is óriási lyukat ütött az anyagi szempontból egyébként is gyenge lábakon álló istálló költségvetésén. A helyzet olyan súlyos, hogy a múlt havi béreket Bernie Ecclestone finanszírozta, és a beszállítók sem kapják meg a járandóságukat.

Az anyagbeszerzés és a fejlesztések teljesen leálltak, sőt úgy hírlik, még a menza is bezárt Enstone-ban. A csapattal kapcsolatos kevés jó hír egyike, hogy a kamionjaik elindultak Monzába, így a felszerelés várhatóan készen fog állni a hétvégi Olasz Nagydíjon való részvételre. A Lotus a futam után még nagyobb bajba kerülhet, mert Joe Saward szakblogger szerint szeptember 9-én csődeljárás indulhat ellenük, ahol a télen megmentett Manor csődbiztosának felügyelete alá kerülhetnek.

A Renault még ajánlatot sem tett?

A problémát tetőzi, hogy a múlt hétvégén, általában megbízható források által közölt hírekkel ellentétben Saward úgy tudja, a Renault valójában még formális ajánlatot sem tett a Lotus menedzsmentjének, és a hét elejére „beharangozott” tárgyalás a francia vállalat igazgatótanácsa és a Lotus tulajdonosai között sem történt meg. Saward szerint a Renault vezérkara várhatóan pénteken tanácskozik, ekkor várható, hogy napirendre kerül az F1-es csapat ügye.

Saward szerint a sajtó jelenleg előrébb jár az ügyben, mint ahol az valójában tart, de úgy értesült, hogy a kiszivárgott részletek megfelelnek a Renault – egyelőre be nem nyújtott – ajánlatának elemeivel. Valószínű, hogy a Renault megpróbál nyomást gyakorolni a Lotus tulajdonosaira, és közben Franciaországban is próbálják elvenni az élét a beruházásnak, mivel a Renault a francia kormány gyámsága alatt áll, ami elkerülné az esetleges, nyilvános felháborodást a költekezés miatt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!