Vágólapra másolva!
Az Olasz Nagydíjon újabb vaskos büntetésekkel szembesülnek a Honda és a Renault versenyzői. Az FIA először rosszul számolta ki a Jenson Buttonra kirótt hátrasorolást.

Az Olasz Nagydíj sem múlik el új hajtáslánc-főelem beszereléséért járó büntetések nélkül, és ezúttal is a Honda és a Renault versenyzői az érintettek. A Renault már a hétvége előtt jelezte, hogy négy pilótájából háromra - Daniel Ricciardóra, Danyiil Kvjatra és Carlos Sainzra - tíz helyes hátrasorolás vár a rajtrácson, amiért új belsőégésű motort kell beszerelni az autójukba.

Sainz az ötödik, a Red Bull párosa a hatodik erőforrását kezdi használni, ám Ricciardóra és Kvjatra még mínusz 15 és mínusz 5 hely vár, ugyanis egyéb hajtáslánc-főelemekből is úja(ka)t kapnak, az engedélyezett négydarabos keretet túllépve.

Büntetésekkel néz szembe a Red Bull Forrás: AFP

A keret túllépése a Renault szezon eleji meghibásodásaira vezethető vissza. A Red Bull csapatai azért most döntöttek az újabb cserék mellett, mert az erős motort kívánó monzai pályán valószínűleg nem nagyon rúghatnak labdába, és inkább feláldozzák a hétvégét, hogy a kevésbé motorigényes helyszíneken növeljék az esélyeiket.

Ha már lúd, legyen kövér: az Autosport úgy tudja,

a Red Bullnál azt tervezik, hogy szombatra beszerelik versenyzőiknek a hetedik motort is,

hiszen mindegy, hogy formálisan mennyivel sorolják hátra őket a rajtrácson; úgyis a végéről fognak indulni, és a megváltoztatott szabályok értelmében a futamra nem visznek át büntetést. Hasonló szemléletet követve végül a Toro Rosso is úgy döntött, hogy új erőforrásokat ad Sainznak és Max Verstappennek, így a spanyolra 20, a hollandra 10 rajthelyes büntetés vár.

Elszámolta magát a szövetség

A McLaren versenyzői is megkapják már-már szokásos büntetésüket: Fernando Alonso és Jenson Button a kilencedik motorját kezdte használni Monzában. A szövevényes büntetési rendszer miatt azonban csak a spanyolnak jár érte 10 rajthelyes büntetés, Button megússza 5-tel - ennek oka az, hogy ő Belgiumban már megkapott egy kilencedik új főelemet - egy turbófeltöltőt -, így a többi kilencedik számú új főelemet olcsóbban megússza.

Jenson Button Spában, ahol szintén büntetéseket kapott Forrás: McLaren

Nehéz követni? Nem csoda, és jól tükrözi ezt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) először Buttont is 10 rajthelyes hátrasorolással sújtotta volna. A honlapjukon elérhető dokumentumok alapján péntek délután fél 1 előtt határoztak erről, és nagyjából egy óra múlva korrigálták tévedésüket.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!