Vágólapra másolva!
Szerintük inkább így kellene letakarítani az aszfaltot. A belgiumi defektek miatt rukkoltak elő az ötlettel.

A Pirelli az FIA-vel együttműködve szeretné elérni, hogy a pályákat a jövőben ne kézi erővel, hanem valamilyen géppel, például a más sorozatokban is használt ventillátoros takarítójárművekkel tisztítsák meg a törmeléktől. Ezzel az ötlettel azt követően álltak elő, hogy az augusztusi Belga Nagydíj után több tucat vágást találtak az autókról leszedett gumikon, de az okozójukat nem találták meg.

„Talán lehetne tenni valamit, és nem is túl drágán, egy szabványos eljárás bevezetése érdekében. Lehet, hogy valamilyen fuvógépet kellene beküldeni a pályára az incidensek után" – mondta a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery. „Némelyik incidens miatt ugyanis sok törmelék kerül a pályára, előfordul, hogy az autók egészen nagy darabjai. Már régóta beszélgetünk erről a problémáról."

A belgiumi defektek nyomán vetette fel az ötletet a Pirelli Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Hembery hozzátette, hogy bár nem a Pirelli feladata rátalálni a megoldásra, ők mindenképpen szorgalmazzák egy hatékonyabb módszer bevezetését. „A tisztesség kedvéért meg kell jegyezni, hogy az FIA nagyon komolyan veszi ezeket a kérdéseket, és már most is vizsgálnak bizonyos ötleteket és javaslatokat" – árulta el.

A pályán szétszóródott törmelék nemcsak balesetveszélyes, hanem a jelenleg használt seprűs módszerrel gyakran nagyon sokáig is tart az eltávolítása, ami meghosszabbítja a Safety Car-fázisokat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!