Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo kipróbálta az új változatot Brazíliában, de nem vált be. A Renault így az új turbót ki sem tudja próbálni.

Mindkét Red Bullban a Renault korábbi változatú motorja üzemel majd a szezonzáró versenyhétvégén, Abu-Dzabiban, értesült az Autosport. A brit istálló Brazíliában kipróbálta az új belső égésű motort, amit a franciák hét zseton felhasználásával fejlesztettek ki, de a további négy zsetonból készült turbót nem, mert az nem volt kompatibilis a kipufogórendszerrel. Mindazonáltal a szaklap szerint a Renault Interlagosban begyűjtötte a további fejlesztésekhez szükséges adatokat.

Azt a Renault is elismerte, hogy a teljesítmény terén az új belső égésű motor „viszonylag minimális” előrelépést jelentett, de elégedettek voltak a megbízhatósággal. A Red Bullnál úgy vélik, a régi változat jobban illeszkedik az RB11-eshez, ezért döntöttek úgy, hogy Danyiil Kvjathoz hasonlóan Ricciardo is visszakapja azt. Mivel korábban már használatba vették a visszakerülő egységet, az ausztrál ezúttal megússza a rajtbüntetést.

Ricciardo autójában nem vált be az új Renault motor Forrás: AFP/Nelson Almeida

Ez azt is jelenti, hogy az új turbófeltöltőt az idén már biztosan nem vetik be, mert az csak az új motorral párban lenne lehetséges, a szezon viszont a hétvégén véget ér Abu-Dzabiban. A Red Bull továbbra sem kötött motorszállítói megállapodást a 2016-os szezonra, és a korábban többször is kiszállással fenyegetőző Dietrich Mateschitz a napokban ismét jelezte, fogy a türelme a helyzet láttán. Miután mindhárom aktív motorgyártó elutasította őket, a Renault maradt az egyetlen lehetőségük.

Bár beneveztek a 2016-os szezonra, a kiszállás lehetősége továbbra is fennál, még ha egyre valószínűtlenebb is. Néhány nappal ezelőtt a TAG Heuer óragyár ügyvezetője bejelentette, hogy a McLaren helyett a Red Bullt kezdik szponzorálni, és a Siemens is további három évre, 2018 végéig meghosszabbította a csapattal kialakított technológiai együttműködését. A csapat ezáltal továbbra is partnere szoftvereit használja a tervezési, gyártási, és munkaszervezési feladatok ellátásához.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!