A szimulátorban már kipróbálták a Haas új autóját

Forma-1, Günther Steiner, Romain Grosjean, Gene Haas, Haas F1 Team
KANNAPOLIS, NC - SEPTEMBER 29: (L-R) Gunther Steiner, team principal of Haas F1 Team, Romain Grosjean of France, and Gene Haas, owner of Haas F1 Team, pose for a photo opportunity after Haas F1 Team announced Grosjean as their driver for the upcoming 2016 Formula 1 season on September 29, 2015 in Kannapolis, North Carolina. (Photo by Jared C. Tilton/Stewart-Haas Racing via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Romain Grosjean első benyomásai kedvezőek, úgy véli, a Haas jó alapokra építkezhet már a bemutatkozása évében is.

A jövő héten kezdi a tesztelést az F1 mezőnye a 2016-os szezon felvezetéseként, a csapatok között lesz az idén bemutatkozó Haas istálló is. A NASCAR-ból érkező vállalat a Ferrari technikai partnereként indul a világbajnokságban, és szokatlan filozófiát követve a működése több fontos részterületét is kiszervezi. Ezek között szerepel az autó megtervezése is, amit az iparági körökben elismert Dallarára bíztak. Az olaszok főhadiszállásán Romain Grosjean már ki is próbálhatta az új modellt a szimulátorban.

„Az első élmények elég jók voltak, még akkor is, ha eleinte rengeteg apró technikai gondot kellett orvosolni, a gázreakciót, a fékenergia-visszatáplálást, meg ilyeneket" – idézte Grosjeant a L'Équipe. „Amint minden a helyére került, már kellemes volt vezetni, és dolgozhattunk az autó alapbeállításán, például a fékeken és a differenciálművön, de megnéztük azt is, hogyan befolyásolja a hasmagasság az aerodinamikát, és az adatok hogyan függenek össze a szélcsatornában nyert eredményeivel."

Grosjean a Haas kulcsfiguráival, Gunther Steinerrel és Gene Haasszal Forrás: Stewart-Haas Racing via Getty Images/2015 Getty Images/Jared C. Tilton

Mivel az F1-ben ma már csak igen ritkán, és visszafogott kapacitással lehet az autókat a pályán tesztelni, felértékelődött a számítógépes szimulációk szerepe a tervezési fázis mellett a visszaigazolás terén is. Ilyen rendszerei viszont csak a nagyobb istállóknak vannak, ezért komoly fegyvertény, hogy a Haas az együttműködései révén hozzájuthat ezekhez az eszközökhöz. Grosjean szerint azonban csak a pályán dől majd el, mire lehet képes az autójuk.

„Egy szimulátor mindig csupán irányadó lehet, de úgy gondolom, ez az autó jó alapra került" – magyarázta a francia. „Azt is tudjuk már, hogy a szimulátor eredményei összhangban vannak a szélcsatornával, pedig máshol előfordulnak jelentős eltérések. A Lotusnál például az autó drámaian másképp viselkedett a pályán, mint a szimulátorban" – emlékezett vissza a korábbi csapatánál, az idén Renault néven induló enstone-i vállalatnál tapasztaltakra Grosjean.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!