Az Alfa Romeo önálló csapattal szállna be az F1-be

Forma-1, Juan-Manuel Fangio, Alfa Romeo
Photo prise le 18 juin 1950 du pilote automobile argentin Juan Manuel Fangio (1911-1995) au volant une Alfa-Romeo sur le circuit de Spa-Francorchamps o il gagnait le Grand Prix de Belgique. / AFP
Vágólapra másolva!
Nem csak a Ferrari motort vennék a saját nevükre a két cég közös vezére, Sergio Marchionne szerint.

A Fiat Chrysler vezérigazgatója, egyben a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne már tavaly tett rá célzást, hogy a cégcsoport másik márkáját, az Alfa Romeót is szeretné viszontlátni a Forma-1-ben. Akkor azt sugallta, hogy a Ferrari motorját címkéznék át a saját nevükre a maranellói istálló valamelyik partnerénél – a Red Bull ideális jelöltnek is tűnt erre, mígnem kiderült, hogy Marchionne mégsem akar együttműködni velük.

A Gazzetta dello Sport kérdésére, hogy mit szól az Alfa Romeo szerepvállalására tett megjegyzése által kiváltott izgalomhoz, most azt felelte: „Ha helyre akarják állítani a régi hírnevüket, muszáj fontolóra venniük a visszatérést az F1-be. Valószínűleg a Ferrarival működnének együtt."

Marchionne azonban hangsúlyozta, hogy már nem a motorok átcímkézésében látja a megoldást.

éppúgy, ahogy saját motort is képes gyártani" – mondta. Az utóbbi ugyanakkor a magas fejlesztési költségek miatt nem lenne ésszerű: az olasz márka a hajtásláncot a cégcsoporton belüli szinergiák jegyében valószínűleg mégiscsak a Ferraritól vásárolná meg az autójához.

Fangio 1950-ben az Alfa Romeo 158-cal, útban spái győzelme felé Forrás: AFP

Az Alfa Romeo a Forma-1 három periódusában is a világbajnokság résztvevője volt, Nino Farina a sporttörténet első, majd Juan-Manuel Fangio a második vb-címét is az ő autójukkal hódította el 1950-ben illetve 1951-ben. Az olasz autógyár legutóbb 1979 és 1985 között indított csapatot, akkor már kevés sikerrel: a hét év alatt összesen 2 pole pozíciót és 5 dobogós helyet szereztek.

Bár egy Alfa Romeo-Ferrari párosítás furcsán hangzik, Marchionne rámutatott, hogy a Red Bull és a Ferrari kooperációja is valószínűtlennek tűnt. „Sokan bíráltak, amiért nem voltam hajlandó motort adni nekik" – utalt a Red Bullra. „Egyetértek azzal, hogy túl keményen bántak a motorszállítójukkal, de a sport úgyis megy tovább. Az a lényeg, hogy minél több autógyártó szálljon be." A Ferrari végül a Red Bull fiókcsapatával, a Toro Rossóval lépett együttműködésre 2016-tól.

Marchionne egyértelművé tette, hogy a sport- és túrakocsik világában is gazdag hagyományokkal rendelkező Alfa Romeo számára nem valamelyik másik versenysorozatot tartja alkalmasnak.

– mondta.

Az F1-ben az idén már három autógyár fog saját csapatot indítani, miután a Renault is csatlakozott a Mercedeshez és a Ferrarihoz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!