Vágólapra másolva!
Oké, hogy már gyári csapatuk is lesz, de ugyanazt a motort használják majd, így régi partnerük „félelmetesen jó” összehasonlítási alapot fog jelenteni számukra.

A Renault az idén leszakadt a Red Bullról, és újra saját csapatot indít az F1-ben, motort azonban – igaz, Tag Heuer névre átcímkézve – továbbra is szállít eddigi partnerének. Amelyről köztudott, hogy a kasztni építése, különösen pedig az aerodinamika terén a Mercedes uralmától függetlenül az abszolút legjobbak között van. A Red Bullnál nagyon értenek a versenyautókhoz, s mivel ugyanazt a hajtásláncot használják majd, mint a Renault, tökéletes összehasonlítási alapot fognak jelenteni a franciák gyári csapata számára.

A Renault kasztniért felelős technikai igazgatója, Nick Chester is tisztában van vele, hogy nem lesz hová menekülnie.

– mondta a Red Bullról a Motorsport.com szerint. „Tudjuk, hogy milyen jó autót képesek építeni. Látni fogjuk a különbséget a köridőben, kitűnő célpontot fognak szolgáltatni nekünk."

Nick Chester, a Renault kasztniért felelős technikai igazgatója Forrás: Renault

Chester elismerte, hogy a Renault – melynek jogelődje, a Lotus tavaly a konstruktőri összetett 6. helyén végzett – 2016-ban még úgysem nőhet fel a Red Bull szintjére. A csapat többi kulcsfigurájához hasonlóan ő is hangsúlyozta, hogy az idei az építkezés éve lesz számukra. „Realistának kell lennünk" – jelentette ki. „Épp elég nagy feladatnak ígérkezik a csapat bővítése is. Megbízhatóan akarunk menni, és meg szeretnénk mutatni, hogy az év során fejlődni tudunk."

„A világbajnoki helyezésünkre vonatkozóan azonban nem tűzünk ki célokat. Csak szeretnénk tisztességes munkát végezni, bebizonyítva, hogy képesek vagyunk az előrelépésre."

Chester szerint egyébként a közvetlen élmezőnybe a Red Bull sem tér majd vissza,

a Mercedes és a Ferrari jelentősen el lesz szakadva a többiektől.

„Azt gondolom, mindketten elhúznak majd a Williamstől" – mondta. „Nem tudom, a Red Bull hol lesz, de valószínűleg nagyjából ugyanott. A Force India is megpróbál majd beszállni a harcba, ám hogy összejön-e nekik, fogalmam sincs. Az első két csapat előnye azonban elég jelentős lesz."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!