Vágólapra másolva!
Már az idéntől életbe lép egy másfajta kieséses rendszer, az autóknak végig a pályán kell lenniük.

A Stratégiai Munkacsoport és az F1 Commission keddi, Genfben tartott ülésén a Forma-1 időmérőjének átalakításáról döntött. Az új „folyamatos kieséses" rendszer valószínűleg még az idén életbe lép.

Bár a pontos részleteit még csak ezután fogják kidolgozni, hogy belekerülhessen a Sportszabályzatba, a lényege az, hogy

a még versenyben lévő autóknak majdnem végig érdemes a pályán lenniük.

A 16 percig tartó Q1 7. percében, majd utána 90 másodpercenként ugyanis kiesik az a versenyző, aki éppen az utolsó helyen áll. Neki a bokszba kell hajtania, és onnantól nem vehet részt a küzdelemben.

Megváltoztatják az F1-es időmérőt Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Mivel a mezőnynek az idén 22 tagja lesz, ily módon ugyanúgy hatan esnek ki a Q1 végére, mint az eddigi rendszerben, és tizenhatan jutnak tovább a rövid szünetet követően kezdődő Q2-be. Amely 15 percig tart, és először a 6. percben, majd ismét 90 másodpercenként kiesik belőle az aktuálisan leglassabb versenyző.

Ez azt jelenti, hogy az időmérő döntőjébe, a Q3-ba szokás szerint tízen verekszik be magukat. Az 14 percig tart, és

az 5. perctől kezdve 90 másodpercenként újra kiesik belőle az, aki az adott pillanatban az utolsó helyen áll.

Így a végső másfél percre csak ketten maradnak – a pole pozícióért ők küzdenek meg. A folyamatos kieséstől azt reméli, hogy kevésbé kiszámíthatóvá teszi a rajtsorrendet, de nem olyan mesterkélt, kontraszelektív módon, mint a Bernie Ecclestone által szorgalmazott fordított rajtrács.

Szavazzon!

Jó ötlet a folyamatos kieséses időmérő?

A változást március 4-én még a Motorsport Világtanácsnak is jóvá kell hagynia, ez azonban minden bizonnyal csak formalitás, bár a csapatok sportigazgatói még alaposabban tanulmányozni fogják a tervezetet, hátha találnak benne valamilyen buktatót.

Felmerült az „időballaszt" bevezetésének lehetősége is:

eszerint a versenyzők idejéhez hozzáadnának egy időbüntetést az aktuális világbajnoki helyezésüktől függően. A tavalyi Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjét próbaképpen úgy játszották le, hogy a pontverseny éllovasa 4 másodperces hátrányból induljon, a többiek pedig arányosan kisebből, ez a rendszer azonban állítólag nem kapta meg a kellő támogatást.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!