Vágólapra másolva!
A címvédőnek eleve nem tetszenek az idei Pirellik, de a lágy keveréken, amelyet először szerdán próbált ki, nem érezte igazán jónak a Mercedest.

Noha az előszezoni tesztek alapján gyakorlatilag mindenki a Mercedest tartja a 2016-os szezon favoritjának is, Lewis Hamilton elismerte, hogy még nincs teljesen kibékülve az autója viselkedésével. Miután az első öt napon jórészt a közepes gumikon tett meg hosszabb etapokat, a világbajnoki címvédő szerdán próbálta ki először rövid etapokon is a lágy keveréket, és azt mondta, a W07-et nem érezte elég jónak velük.

A körideje is kerek 6 tizedmásodperccel elmaradt attól, mint amit csapattársa, Nico Rosberg egy nappal korábban, hasonló körülmények között elért.

– jelentette ki. „Előzőleg sok körös etapokat teljesítettem, ami nem a legizgalmasabb feladat. Alacsony üzemanyagszinttel kimenni a pályára általában érdekesebb, ilyenkor új élmény rendesen megnyomni egy mért kört."

„Csakhogy az autónk ilyen körülmények között más dimenzióban van, egyelőre nem vagyok kibékülve vele. Még dolgoznunk kell rajta."

Hamilton eddig főleg a közepes gumikon körözgetett Forrás: NurPhoto/Joan Cros/NurPhoto/Joan Cros

Igaz, Rosberg 1:23.022-es ideje mindössze 0,212 másodperccel maradt el Sebastian Vettel múlt keddi legjobbjától, amelyet a Ferrari versenyzője az elvileg 1-1,4 másodperccel gyorsabb ultralágy keveréken ért el.

Hamiltonnak azonban általában véve sem tetszenek az új generációs Pirellik:

az olasz gyártó elhelyezett egy extra, kemény keverékű réteget a futófelület alá, hogy a tapadásvesztést fokozatosabbá tegye, de a háromszoros világbajnok szerint ettől romlott a teljesítményük.

Más versenyzők is arról számoltak be, hogy az idei gumikkal úgy kell bánni, mintha „tojáshéjon" lépkednének velük. Habár a 2016-os autók leszorítóereje nőtt a tavalyihoz képest, és a motorok is erősebbek lettek, a barcelonai teszteken egyelőre nem születtek az egy évvel ezelőttinél jobb köridők.

Az Auto Motor und Sport azt állítja, ennek az az oka, hogy

a Pirelli még a 2015-ös szezon utolsó harmadához mérten is nagyobb keréknyomást írt elő a csapatok számára

– a növekedés egyes esetekben az 5 psi-t is eléri, ami óriási különbség, nagyban hozzájárul a tapadás csökkenéséhez. Hamilton nem tagadja, hogy szívesebben versenyezne a tavalyi gumikon.

Erős a Ferrari is

Az erőviszonyokról egyébként azt mondta, nem foglalkozik a többiek köridejeivel, de természetesnek tartja, hogy mindenki a Mercedestől várja a legtöbbet. „Viszont tényleg nem tudjuk, a Ferrari milyen üzemanyagszintekkel megy.

– tette hozzá.

A Ferrari ugyan a tesztelés kezdete óta könnyedén ér el jó köridőket, ami általában biztató jel, ám a paddockban olyan hírek keringenek, hogy a motorjuk gyakran elromlik – ennek egyelőre főleg az ügyfeleik, a Haas és a Sauber itták meg a levét. A csapat főnöke, Maurizio Arrivabene azonban határozottan cáfolta ezt.

„Az autónk új, tehát természetes, hogy bizonyos területeken fejlődnünk kell, azt viszont

– jelentette ki. „Szerintem a Mercedes az etalon, őket kell legyőzni, de azért vagyunk itt, hogy borsot törjünk az orruk alá. Majd Ausztráliában meglátjuk, sikerül-e."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!