Vágólapra másolva!
Az FIA csak két futammal később hozta nyilvánosságra, hogy a francia gyártó is módosított F1-es erőforrásán a szezon kezdete óta. Továbbra is a kanadai változatra koncentrálnak.

Már csak a Honda használja alapvetően ugyanazt az erőforrást, amivel megkezdték a szezont, miután a Renault-ról is kiderült, hogy elköltöttek egy zsetont a motor módosítására. Az oroszországi hétvége előtt a Ferrari és a Mercedes is változtatott az erőforrásán, és Szocsiban az is kiderült, hogy a Renault már két fordulóval ezelőtt, a Bahreini Nagydíj előtt elkezdte költeni a zsetonjait, de még így is ők állnak a legjobban a további fejlesztési lehetőségek tekintetében.

Frederic Vasseur, a Renault versenyigazgatója szerint semmi lényeges változás nem történt eddig, továbbra is Kanadára várják erőforrásuk új változatának bemutatkozását. „Ez nagy lépés lesz, de igazából még abba sem teszünk bele mindent, ami előkészületben van” – idézte Vasseurt a Motorsport.com.

A Renault motorja sem változatlan már Forrás: RIA Novosti/Evgeny Biyatov

„Megvolt erre a lehetőségünk, de inkább megcélozzuk Kanadát, mert ott fontos a teljesítmény, és úgy véljük, addigra jó munkát tudunk végezni.”

A Renault számára nagy téttel bír, hogy mennyire sikerülnek jól az új fejlesztések, mert az idén a Red Bullt is meglepték azzal, hogy a várakozásoknál jobb erőforrással kezdték a szezont, Daniel Ricciardo pedig úgy véli, most már „semmiképpen sem valószínűtlen”, hogy jövőre is a francia gyártó partnerei maradnak. „Ha megkapjuk azt, amiben reménykedünk, el kellene érnünk a Ferrari erőforrásának szintjét, ami elég versenyképes a csapatunkhoz és a karosszériánkhoz mérten.”

Összes zsetonEddig felhasználtMaradék
Ferrari32266
Honda321814
Mercedes322111
Renault32824

Ricciardo kijelentette, „ha a fejlesztések meghozzák, amit várunk, Montrealtól elég jó formában lehetünk. Úgy tűnik, a Mercedesnél és a Ferrarinál kisebb leszorítóerővel vesszük a kanyarokat, de ez már akkor is így volt, amikor a Red Bullhoz kerültem. A következő, barcelonai és monacói futamokon nem igazán tehetünk kompromisszumokat e téren, de aztán megláthatjuk, milyen eltérések vannak az erőforrások kapcsán.”

Felkészül: Szergej Szirotkin

A Renault gyári csapatához köthető hír, hogy újdonsült tesztpilótájuk, Szergej Szirotkin további lehetőségekre számíthat a pilótafülkében a barcelonai és silverstone-i tesztnapokon, és a neve felmerült az egyik 2017-es versenyzői üléssel kapcsolatban is. Az orosz tehetség mögött jelentős anyagi források csoportosulnak, példátlan módon nevelőistállója, az SMP Racing logója felkerült az autó hátsó szárnyára is.

de először a GP2-re kell koncentrálnia” – mondta Vasseur egy sajtótájékoztatón, amit az SMP mögött álló Borisz Rotenberggel tartott. „2017-ről még kicsit korai beszélni” – tette hozzá. „Az F1 számunkra egy hosszútávú projekt, és bár én fogok dönteni a versenyzőinkről, még túl korai ezen gondolkodni.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!