Vágólapra másolva!
A pellengérre állított Kvjat 3-at kapott, Gutiérrez 2-t, és Sainz is kapott 2-t Palmer leszorításáért. A spanyol értetlenül áll a szankciók előtt.

Nem fukarkodtak a büntetésekkel a sportfelügyelők az Orosz Nagydíjon, és a verseny közben kiszabott szankciók mellett büntetőpontokkal is megszórták a vétkeseket: a rajtbalesetet kirobbantó Danyiil Kvjat és Esteban Gutiérrez 3-at, illetve 2-t kapott.

A féktávot elrontó Kvjat Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo autójában is kárt okozott, és a futamon 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtották. Jelenleg 5 büntetőpont éktelenkedik a neve mellett, 12-től eltiltás jár – a Magyar Nagydíjig nem fog csökkeni a pontjainak száma.

Gutiérrez a mezőny második felében okozott riadalmat, és a 100. versenyét futó Nico Hülkenberg, valamint Rio Haryanto már az első kanyarnál elvérzett. "Az első kanyarhoz érve sok helyet hagytam magam előtt, de állóra fékeztem az első kerekeket, és nem volt hova mennem."

- nyilatkozta az Autosportnak a mexikói pilóta. "A hátulról indulóknak mindig nehéz dolga van, ha nincs hova kitérniük. A tőlem telhető legjobban próbáltam megállni."

Nem volt sima az első kanyar. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: RIA Novosti/Evgeny Biyatov

2 büntetőpontot beírtak Sainz neve mellé is,

aki Jolyon Palmer leszorítása miatt 10 másodperces időbüntetést kapott. A Toro Rosso fiatal versenyzője nem érti, hogy a 3-as kanyarnál történt incidensben mi volt a szabálytalan.

"Összeértünk, amitől megcsúszott az autója, és elhagyta a pályát. A sportfelügyelők azt hitték, hogy én szorítottam le" - mondta az Autosportnak. "Ezért 10 másodperces büntetést kapni olyan érzés, mintha nem is engednék a versenyzést. Nem is láttam (Palmert), egyszerűen csak megcsúszott az autója attól, hogy kipörögtek a kerekei a koszos íven."

Sainz kifejtette, hogy a rajtbalesetnek ő is áldozatává vált, mert a Kvjat autójáról leszakadó szárnydarab rátapadt az oldaldobozára és a hűtőjére. "A motor emiatt biztonsági üzemmódba kapcsolt, a Safety Car beküldésekor elszállt az erő a motorból" - mondta. "Vagy ezerszer nyomogattam különböző gombokat, hogy életre keltsem, és ne hagyjon ki a gyújtás. Ugyanakkor 70 lóerőt vesztettem."

A törmelék miatt a leszorítóerőből is vesztett, és a szerelők csak a kerékcserénél tudták eltávolítani az oda nem illő elemet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!