Vágólapra másolva!
A Spanyol Nagydíjon mutatkoznak be az idén a kemény gumik, de a főszerep a közepes és a lágy keveréké lesz. Utóbbiból a Ferrari pilótái eggyel több szettet kapnak, mint a Mercedes párosa.

A Pirelli nyilvánosságra hozta a csapatok gumiválasztását a május 13-15. közti Spanyol Nagydíjra, amelyre a lágy, a közepes és a kemény keverék közül lehetett szemezgetni – utóbbi Barcelonában fog debütálni a szezonban.

A Mercedes és a Ferrari ezúttal sem azonosan döntött:

Lewis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek ugyanúgy egyetlen szett kemény gumi áll majd a rendelkezésére, mint Kimi Räikkönennek és Sebastian Vettelnek, de a közepes fajtából eggyel többet kapnak. A Ferrari pilótái így értelemszerűen eggyel több garnitúra lággyal gazdálkodhatnak, amit egyébként – még más összetételben – legutóbb 2012-ben vetett be Barcelonában a Pirelli.

Így választottak gumit a csapatok a Spanyol Nagydíjra Forrás: Pirelli

A Ferrarihoz hasonlóan a Haas is 8-8 szettet tárazott be versenyzőinek a legpuhább keverékből, míg a legkevesebbet, 5-5-öt a Sauber. A kemény gumikból egyik versenyzőnek sem jut 2 szettnél több, de ennél, valamint a közepesnél már megfigyelhetők csapaton belüli eltérések: a Renault-nál Kevin Magnussen, a Toro Rossónál Carlos Sainz, a Haasnál Romain Grosjean választott eggyel több szett kemény abroncsot, mint csapattársa.

A legutóbbi futamot, az Orosz Nagydíjat ugyan a versenyzők többsége egyetlen kerékcserével teljesítette, de a gumikat alaposan megterhelő barcelonai pályán ismét változatosabb stratégiák várhatók, hasonlóan az első három versenyhez.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!