Vágólapra másolva!
Az új szabályoknak köszönhetően egyetlen csapatot sem fenyeget az a veszély, hogy motorszállító nélkül marad, és ha június 1-ig valamelyiknek mégsem lenne szerződése, az FIA közbe fog lépni. A Red Bull előtt két alternatíva maradhat 2017-re, de nagyon úgy tűnik, kitartanak a Renault mellett.

Az új motorszabályokkal gondoskodnak arról, hogy a jövőben egyik csapatnak se kelljen attól tartania, hogy beszállító nélkül marad. A 2017-től érvénybe lépő módosítások értelmében így már nem fordulhat elő a Red Bulléhoz hasonló tavalyi helyzet, nevezetesen az, hogy kétségbeejtően sokáig nem tudták, kitől kapják a következő szezonban az erőforrásokat.

A Motorsport.com közzétette az idei hivatalos ügyrendet a hasonló problémák kiküszöbölésére:

  • május 6-ig a motorgyártóknak jeleznie kell az FIA felé, hogy mely csapatokat kívánják ellátni a következő idényben
  • május 15-ig jelezniük kell, hogy mely csapatokkal állapodtak meg erről
  • június 1-ig az FIA felszólít egy gyártót több csapat ellátására, amennyiben nincs mindegyik csapatnak beszállítója
Jelenleg négy motorgyártó van a Forma-1-ben Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A megállapodás értelmében azokat a gyártókat lehet további istállók kiszolgálására kötelezni, amelyeknek nincs legalább három ügyfele. Mivel jelenleg a Ferrari és a Mercedes is négy csapatnak partnere,

2017-re csak a Honda és a Renault jöhet szóba vis maior esetén.

Maradhat a Red Bull-Renault házasság

Papíron idén is érintheti a probléma a Red Bullt, de nagyon úgy tűnik, hogy folytatják a 2007 óta tartó együttműködést a Renault-val. A felek viszonya tavaly nagyon megromlott: a Red Bull durván kritizálta a gyártót a gyenge és megbízhatatlan termékekért, amit a Renault nem vett jó néven. 2016-ra azonban sokat javultak a motorok, ezért jelen állás szerint úgy néz ki, hogy nem cserélik le a TAG Heuer címkével ellátott V6-osokat a Red Bullnál.

A Red Bull 2007 óta dolgozik együtt a Renault-val Forrás: RIA Novosti/Alexei Kudenko / Mikhail Korytov

Az idei évtől önálló csapatot is indító Renault-nál szintén hajlanak az együttműködés folytatására, a Motorsport.com szerint erről már többször egyeztettek. "Úgy gondolom, ez a legjobb, ami velünk történhet" - nyilatkozta a szakoldalnak Frederic Vasseur, a Renault istállójának versenyigazgatója. "Fontos, hogy legyen egy mércénk."

"A Red Bullé az egyik legjobb kasztni a mezőnyben, és fontos tisztán látnunk, hogy hol állunk. Rövid távon ez lesz a célunk." Azt sem bánja, hogy a franciákat kellemetlenül érintheti, ha a velük egyforma motorokat használó ügyfelük hosszú távon legyőzi őket. "El kell viselnünk a terhet."

A nyomás a legjobb mód a csapat előrelendítésére."

A fenti határidők értelmében a nyár elejére kiderül, hogy a Red Bull milyen motorral indul jövőre. Daniel Ricciardo az Orosz Nagydíjon kijelentette, hogy a tavalyihoz képest kevesebb huzavonára számít a tárgyalásokban.

Ecclestone-t nem érdeklik a részletek

Az új motorszabályok egyik célja, hogy nagyjából kiegyenlítsék az erőforrások teljesítményét. A változásokról megkérdezték Bernie Ecclestone véleményét is. "Nem izgat, hogy miképp oldják meg, nekünk mindegy. Csupán azt akarjuk, hogy a motorok teljesítménye egyforma legyen" - jelentette ki. "Meglátjuk (hogy beválnak-e a változtatások). Ha nem, mindent kidobunk, és olyan új szabályokkal folytatjuk, amik egyszerűbbé teszi a motorokat."

"A szívómotorok teljesítménye többé-kevésbé kiegyenlített volt, mindegyikkel elérték a maximumot. A problémák ott kezdődtek, hogy elkezdtünk bevetni mindenféle hibrid cuccot."

A Motorsport.com úgy értesült, hogy a motorok teljesítménykülönbségének vizsgálatához a barcelonai pályát vennék alapul. A cél az, hogy ott egy körön három tizedmásodpercnél közelebb legyenek egymáshoz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!