Vágólapra másolva!
Az FIA kötelezően előírja, hogy mennyire kell felfújni a gumikat, de több csapat is kijátszhatja a szabályokat. A Ferrarihoz hasonlóan a Renault is hátrányos helyzetben van.

A tavalyi Olasz Nagydíj óta az FIA kötelezően előírja a csapatok számára, hogy mennyi lehet a minimális guminyomás az edzések és a futam rajtja előtt. Később viszont már nem ellenőrzik a nyomást, és erős a gyanú, hogy több élcsapat is megoldást talált arra, hogy a futam során a minimum érték alá menjenek, ezáltal előnyhöz jussanak.

A Motorsport.com nemrég megtudta, hogy a Ferrari ennek tulajdonítja lemaradásának jelentős részét, ezért a Spanyol Nagydíj után ők is megpróbáltak kitalálni valamit, és Monacóban a Renault technikai vezetője, Bob Bell is elismerte, hogy e téren nem állnak túl jól.

Nincs meg a titok nyitja Forrás: RIA Novosti/Evgeny Biyatov

A brit szakember viszont trükközés helyett szigorúbb méréseket szeretne, de valós idejű guminyomás-mérés hiányában az FIA egyelőre csak azt kérte a csapatoktól, hogy rögzítsék az érzékelőik adatait, majd adják le a szövetségnek a verseny után.

– jelentette ki. „Biztos vagyok abban, hogy mindannyian sokkal inkább visszatérnénk sokkal alacsonyabb guminyomásokra, amelyek jobban hozzásegítenek minket az abroncsokban rejlő maximális teljesítmény kiaknázására, és akkor nem kellene ezen az egészen keresztül menni. Most viszont belerántottak minket ebbe a helyzetbe, és ebből kell a legtöbbet kihoznunk, de ez így nem ideális.”

Biztonsági okokból határozzák meg a minimális guminyomásokat, így akadályozzák meg, hogy a csapatok a teljesítmény érdekében balesetveszélyes értékeket használjanak Forrás: AFP/Wang Zhao

Bell szerint a Renault nem trükközik a guminyomásokkal, és nem is hiszi azt, hogy bármelyik csapat kitalált „egy briliáns ötletet, amire senki más nem gondolt.” Úgy véli, a gumik, felnik és bizonyos futóműalkatrészek felmelegítésével lehet befolyásolni a guminyomásokat, és elismerte, hogy „a többi csapathoz hasonlóan mi is gondolkodunk teljesen legális megoldásokon, hogy javítsunk a helyzeten.”

Szerinte vannak csapatok, amelyek előrébb járnak e téren, de nem hiszi, hogy ezt csalással érnék el.

A brit szakember elmondta, továbbra is szűkölködnek a munkaerő terén, ezért a guminyomás problémájánál fontosabb nehézségekkel kell foglalkozniuk. „Mindenképpen támogatnánk valamilyen megoldást, ami kiegyenlíti a feltételeket, mert e téren valószínűleg nem végzünk olyan jó munkát, mint a többi csapat. Ebben a pillanatban más dolgok foglalkoztatnak minket.”

A Renault egyelőre a sereghajtók között szerepel, pedig a motorjuk már dobogós helyekre is elegendő, a Red Bullokban Forrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh

A gumik működtetésétől azonban nem tekinthetnek el, mert Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője elégedetlen e téren, és a francia szerint az abroncsok hatékonyabb használatával sok időt nyerhetnek a pályán.

– idézte az Autosport. „Ez furcsa, mert (Barcelonában) az autó versenyképesebb volt az időmérőn, mint a futamon, és a korábbi hétvégéken ez pont fordítva történt. Ennek az okára rá kell jönnünk, mert azt már tudjuk, hogy a csomagunknak van egy biztos pontja, ami a motor.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!