Prost: Räikkönen csak másodhegedűs a Ferrarinál

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Kanadai Nagydíj
RAIKKONEN Kimi (fin) Ferrari SF16-H team scuderia Ferrari ambiance portrait during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of Canada from June 10 to 12 in Montreal - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A Ferrari egykori versenyzője szerint jót tesz, hogy a Scuderiánál Räikkönen felvállalja ezt a szerepet. Prost úgy véli, a tehetségek megtörhetnek a Ferrarit érő nyomás alatt.

Nem tisztázott még, hogy a Ferrari meghosszabbítja-e Kimi Räikkönen lejáró szerződését. Bár a versenyképes alternatívák erősen megfogyatkoztak, a szaksajtó úgy véli, akár Carlos Sainz vagy Sergio Pérez leigazolása sem lehetetlen a korosodó, és hullámzó teljesítményt nyújtó Räikkönen helyére. A Ferrari korábbi versenyzője, Alain Prost azonban úgy véli, nem könnyű döntés, hogy az olaszok megtartsák-e a 2007-es világbajnokot vagy lecseréljék őt egy fiatal, feltörekvő versenyzőre.

„Mindenki láthatja a pozitívumokat és a negatívumokat is” – nyilatkozta Prost az FIA torinói konferenciáján. „Van 1-2 versenyző a piacon, akik elég jók lehetnének a Ferrarinak, talán kicsit gyorsabbnak is bizonyulnának, de ezt biztosan nem lehet tudni.”

Räikkönen csapatjátékos a Ferrarinál Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

„A Ferrarinál létező nyomást is figyelembe kell venni. Néha nagyon jó versenyzők szerepelnek átlagos csapatoknál, aztán ha egy élcsapathoz kerülnek, nem úgy szerepelnek, mert a helyzet ott kicsit más. (Räikkönen) maradása mellett szól, hogy nagyon jó a kapcsolata (Sebastian) Vettellel, így van első és második számú pilóta. Papíron lehet, hogy nem, de tulajdonképpen igen. Ez nem árt a légkörnek. Én ezért nem is bírálom őket. Biztosan helyes döntést hoznak majd.”

Prost vegyes érzésekkel várja a következő szezont, mert nem egyöntetűen pozitív a véleménye az új technikai szabályokról, amelyek várhatóan alaposan megváltoztatják majd a versenyzést.

„Ha gyengébb lenne a leszorítóerő, de javulna a mechanikai tapadás, akkor lehetőségek nyílnának a kisebb csapatoknak, hogy erre rádolgozzanak, és más stratégiával használják a gumikat” – mondta.

Prost 1990-ben és '91-ben versenyzett a Ferrarinál, a gumik akkor szélesebbek voltak, mint most, de jövőre ismét megnőnek Forrás: AFP/David Hernandez

„Talán másmilyen abroncsokat választhatnának, vagy lehetne teljes szabadság is e téren, például egy lágy gumit rakhatnának előre, és egy feszesebb abroncsot hátra. A Force Indiához hasonló csapatok az élmezőnytől nagyon eltérően bánhatnának a gumikkal, mert a legjobbaknak óvatosabbnak kell lenniük az ellenfeleik miatt, és ez meglepetéseket okozhat.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!