Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone és több csapat képviselője is azt mondta, nem befolyásolja a sport működését, hogy Nagy Britannia kilép-e az EU-ból vagy sem.

Ma szavaznak a britek arról, hogy továbbra is az EU tagjaként kívánnak-e tovább élni vagy inkább elhagynák az uniót. A hónapok óta tartó kampány természetesen a Forma-1-et sem kerülte el, hiszen a világbajnokságban érdekelt 11 csapatból 8 a szigetországban működik, és az olasz Toro Rosso is kiszervezte tevékenységének egy részét, sőt a Ferrari is dolgozik brit beszállítókkal.

Ennek ellenére a csapatok úgy vélik, nem befolyásolná az üzletmenetüket, ha a britek kilépnének, sőt Bernie Ecclestone, az F1 ügyvezetője kifejezetten támogatná az elszakadást. „Korábban is elmondtam már, hogy nem igazán szeretem a demokráciát. Semmit sem lehet így elintézni” – idézte a Daily Mail a 85 esztendős üzletembert.

Az F1 eddigi 65 konstruktőri világbajnokságából 50-et angliai bázisú csapat nyert meg, 14-et az olasz Ferrari, 1-et pedig a francia Matra Forrás: AFP/Mauricio Lima

„David Cameront viszont kedvelem. Ezt korábban nem gondoltam, de az EU tárgyalások során azt tette, amit a legjobbnak tart Nagy Britanniának. Én ezt tiszteletben tartom, de azt akarom, hogy elhagyjuk Európát. A vállalkozásomat semennyire sem befolyásolja, és senki másét sem. Azt tudom, hogy mi mit adunk az EU-nak, de azt nem, hogy mit kapunk vissza.”

Az F1-es csapatfőnököknek először a májusi Spanyol Nagydíj idején tették fel a kérdést a Brexit következményeivel kapcsolatban, de a jelenlévők kínosan próbálták kerülni, hogy belekeveredjenek a politikai adok-kapokba.

A Mercedes az F1-es motorokat és az Ezüstnyilakat is Angliában építi Forrás: Mercedes GP

„George Osborne nemrég meglátogatott minket, de egy szóval sem említette a Brexitet, ami igen meggyőző volt” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a maradáspárti politikusról. „Mi egy sportcsapat vagyunk, brit székhellyel, de nem fogunk belefolyni a politikába. Lesz, ami lesz. Nekünk nem igazán számít, hogy mi történik, majd akkor foglalkozunk vele, amikor esedékes lesz.”

A szintén brit bázisú Renault ügyvezetője Cyril Abiteboul hozzátette: „Nekünk csak a valutaárfolyamokra kell nagyon odafigyelnünk, mert ki vagyunk téve különböző átváltási árfolyamoknak, beleértve a dollárt is, mert a FOM bevételei nem euróban jelentkeznek. Ez gyakorolhat némi hatást, de ezen kívül nem látok következményeket.

A Red Bull Racing gyára Milton Keynes-ben, korábban a Stewart, majd a Jaguar bázisa volt Forrás: Getty Images/Getty Images

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója közölte, hogy főnöke, Dieter Zetsche megtiltotta neki, hogy politikai ügyekben állást foglaljon, de munkatársa, Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője Monacóban elismerte, hogy a csapat készített egy elemzést a témában.

„Az egyik igazgatónk átnézte a helyzetet, mert a beosztottjaink közül néhányan tanácsot kértek arról, hogy miként szavazzanak. Megállapította, hogy nem sok változás történne a vállalatunk üzletmenete és általában a Forma-1 szempontjából sem. Ezért rábíztuk a dolgozóinkra, hogy szavazzanak úgy, ahogy személyesen jónak látják.”

A McLaren képviseletében Eric Boullier elmondta, bár az egész F1-es iparág nagy része Angliában helyezkedik el, „mindig is használtunk külföldi beszállítókat, és ez nem igazán fog megváltozni.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!