Vágólapra másolva!
Megint új fejlesztéseket hozott a McLaren, a kétszeres világbajnok szerint nem minden vált be. A Honda közben elismerte, hogy újratervezik a motorjukat. Vagy mégsem, vagy mégis.

Fernando Alonso a nyilvános felszólalásaira egyre inkább jellemző ironikus stílusban reagált a csapatrádión, amikor az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén a mérnöke fél óra után azt üzente neki, hogy a McLaren már nem jut új információhoz a száradó spielbergi pályán való autózás alapján. Megengedte neki, hogy folytassa a körözést, ha jónak látja, de a kétszeres világbajnok azt felelte:

Ebben a szellemben nyilatkozott a McLaren újításairól is: „Van, amelyik bevált, de akad, ami nem annyira. Holnap versenyképesek lehetünk, ha mindent felszerelünk, és jól összerakunk egy kört.”

Alonsónak tetszik a Red Bull Ring - még több kép a galériában! Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Mario Kneisl

Ellenfeleihez hasonlóan Alonso tetszését is elnyerte a Red Bull Ring új aszfaltja, üdvözölte, hogy nincsenek rajta bukkanók, és a tapadást is jónak érezte, Jenson Button viszont még így is trükkösnek tartja a vezetést a pályán, ráadásul a széles kerékvetők kárt tehetnek a padlólemezben is. Button szerint nem világos, hogy száraz pályán hol állnak, de az intermediate gumikon gyorsnak bizonyultak.

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója szerint mindkét versenyzőjük elégedett volt az autó balanszával, de az új aerodinamikai elemek, köztük egy látványos hátsó szárnnyal – tesztelésével nem végeztek, ezért ezzel még holnap is foglalkozniuk kell.

Button esőben reménykedik - kattintásra galéria nyílik! Forrás: AFP/Jure Makovec

A Honda háza táján Juszuke Haszegawa, a japánok F1-es programjának vezetője elárulta, hamarosan újabb fejlesztésekkel készülnek el, majd

jövőre egy „nem teljesen újratervezett” motorral rukkolnak elő, „amelynek számos pontja igényelt újratervezést.”

„Tavaly az itteni egyenesek felénél elfogyott a motorunk ereje, az katasztrófa volt. Ebből a szempontból az idén már büszkék lehetünk” – utalt a Kanadában bevezetett új turbóra, és a maximális teljesítmény közelébe feljavított ERS-re. „A belső égésű motorunk teljesítményét viszont még mindig fejlesztenünk kell, most nagyon kemény munkában vagyunk az újratervezés miatt, ami nem újratervezés, hanem fejlesztés a következő évre. Ez folyamatban van.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!