SPIELBERG,AUSTRIA,01.JUL.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, free practice. Image shows Fernando Alonso (ESP/ McLaren). Photo: GEPA pictures/ Mario Kneisl - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Megint új fejlesztéseket hozott a McLaren, a kétszeres világbajnok szerint nem minden vált be. A Honda közben elismerte, hogy újratervezik a motorjukat. Vagy mégsem, vagy mégis.
Fernando Alonso a nyilvános felszólalásaira egyre inkább jellemző ironikus stílusban reagált a csapatrádión, amikor az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén a mérnöke fél óra után azt üzente neki, hogy a McLaren már nem jut új információhoz a száradó spielbergi pályán való autózás alapján. Megengedte neki, hogy folytassa a körözést, ha jónak látja, de a kétszeres világbajnok azt felelte:
Én már az előző fél óra alatt sem tanultam semmi újat!”
Ebben a szellemben nyilatkozott a McLaren újításairól is: „Van, amelyik bevált, de akad, ami nem annyira. Holnap versenyképesek lehetünk, ha mindent felszerelünk, és jól összerakunk egy kört.”
Ellenfeleihez hasonlóan Alonso tetszését is elnyerte a Red Bull Ring új aszfaltja, üdvözölte, hogy nincsenek rajta bukkanók, és a tapadást is jónak érezte, Jenson Button viszont még így is trükkösnek tartja a vezetést a pályán, ráadásul a széles kerékvetők kárt tehetnek a padlólemezben is. Button szerint nem világos, hogy száraz pályán hol állnak, de az intermediate gumikon gyorsnak bizonyultak.
Rengeteg gyors autó van körülöttünk, úgyhogy nehéz dolgunk lesz a Q3-ba kerülésért, de esőt mondanak az időjósok, ami hasznos lehetőségeket teremthet számunkra.”
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója szerint mindkét versenyzőjük elégedett volt az autó balanszával, de az új aerodinamikai elemek, köztük egy látványos hátsó szárnnyal – tesztelésével nem végeztek, ezért ezzel még holnap is foglalkozniuk kell.
A Honda háza táján Juszuke Haszegawa, a japánok F1-es programjának vezetője elárulta, hamarosan újabb fejlesztésekkel készülnek el, majd
jövőre egy „nem teljesen újratervezett” motorral rukkolnak elő, „amelynek számos pontja igényelt újratervezést.”
„Tavaly az itteni egyenesek felénél elfogyott a motorunk ereje, az katasztrófa volt. Ebből a szempontból az idén már büszkék lehetünk” – utalt a Kanadában bevezetett új turbóra, és a maximális teljesítmény közelébe feljavított ERS-re. „A belső égésű motorunk teljesítményét viszont még mindig fejlesztenünk kell, most nagyon kemény munkában vagyunk az újratervezés miatt, ami nem újratervezés, hanem fejlesztés a következő évre. Ez folyamatban van.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!