Hamilton megerősítette, hogy motorbüntetést kap Spában

Forma-1, Német Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton race during the first practise session of the Formula One German Grand Prix at the Hockenheim circuit on July 29, 2016. / AFP PHOTO / SASCHA SCHUERMANN
Vágólapra másolva!
Azt azonban sem ő, sem a csapata nem árulta el, hogy hány új erőforrást építenek be az autójába a hétvégén, és mennyire esik vissza a rajtrácson.

Ezúttal nem harcolhat a pole pozícióért Lewis Hamilton, mert a Belga Nagydíj hétvégéjén rajtbüntetést kap erőforráscsere miatt. A világbajnoki pontverseny éllovasa az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján elárulta, hogy már Spában motort cserélnek, és ezt később a Mercedes is megerősítette.

„Amennyire én tudom, ezen a hétvégén bevállaljuk a büntetést” – nyilatkozta, a Mercedes pedig hozzátette: „Ahogy Lewis megerősítette a sajtótájékoztatón, a hétvégén motorbüntetést kapunk” – mondta a csapat szóvivője. „Bizton állítható, hogy a mezőny végéről, vagy ahhoz közel fog rajtolni, de a jelenlegi szakaszban ennél nem lehetünk pontosabbak.”

Hamilton visszaesik a rajtrácson Forrás: AFP/Sascha Schuermann

Hamilton a sajtótájékoztatón elmondta, már korábban készültek a büntetésre, és mindent megtesz a visszaesés minimalizálására. Úgy véli, ettől függetlenül is megtarthatja a szünet előtti lendületét.

„A győzelem a cél, de nagyon, nagyon nehéz lesz, mert csökkent a különbség a többi autóhoz képest. Már az autók evolúciójának harmadik évében járunk, a Red Bull nagyon gyors, ahogy a Ferrari is” – vélte.

Bár egy brit újságíró megpróbálta Hamiltont arra sarkallni, hogy bírálja a Mercedest a szezon eleji motorhibák miatt, ő kijelentette, hogy „ez egy csapatsport, együtt nyerünk, együtt veszítünk. Nem gondolom, hogy ez a felkészületlenség miatt alakult így. Tapasztalatszerzésként fogom fel, többet nem fordulnak elő” – mondta a műszaki hibákról.

Az Auto Motor und Sport szerint pénteken este dől el, hogy a Mercedes a szabadedzésekre berakott motoron túl újabb egységet is beszerel-e. A szaklap úgy tudja,

a Mercedes számításai alapján Spában 5%-kal jobbak az esélyek az előzésre, mint Monzában,

ráadásul több a kerékcsere, a váratlan esemény, és a Safety Car fázisok is valószínűbbek, ezért megérheti Hamiltont visszaküldeni a mezőny végére, és két új erőforrást használatba venni. A lap szerint Hamilton új fejlesztésű erőforrást kap.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!