Hamilton lehűti a kedélyeket: jövőre is marad a spórolás az F1-ben

Forma-1, Jenson Button, BAR Honda
British driver Jenson Button of BAR Honda drives his car in the Formula One Japanese Grand Prix at Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan, 10 October 2004. Button finished third place. AFP PHOTO/Toru YAMANAKA / AFP PHOTO / TORU YAMANAKA
Vágólapra másolva!
Jenson Button szerint a 2017-es autókkal visszatér a bizsergető érzés vezetés közben, Lewis Hamilton azonban pesszimistán azt vizionálja, hogy nem ússzák meg a spórolást.

A Forma-1-es autók jövőre jelentősen átalakulnak, ezért egyelőre mindenki csak találgat, hogy a szélesebb gumik és a megváltozó aerodinamika miképp változtatja meg a versenyzést. A Pirelli szerint az autók olyanok lehetnek, mintha sínen mennének, a McLarennél viszont arra számítanak, hogy az új keretrendszer kiemeli a legjobb tudású versenyzőket az átlagosok közül.

Jenson Button örül a reformnak, mert a jelenlegi autókat vezetni szerinte "nem annyira ijesztő", mint régebben, de "jövőre az lesz, ami pompás."

"A Forma-1 helyes lépéseket tesz a gumikkal és az aerodinamikával. A sportnak ebbe az irányba kell haladnia, és ezt jó látni" - jelentette ki a Belga Nagydíj előtt. "Ami negatívum, hogy az autók nehezebbek lesznek."

Button a 2004-es BAR-Hondával Forrás: AFP/Toru Yamanaka

Lewis Hamilton ugyanakkor attól tart, hogy az elmúlt években látványos méreteket öltő takarékos vezetési üzemmód az új autókkal sem tűnik el.

"Nagyszerű lesz a tapadás, gyorsabbak lesznek az autók, de az idei egyéb jellemzőik megmaradnak. Úgy gondolom, ugyanúgy fogunk vezetni, mint eddig:

- jósolta. "Amint elrajtolunk, kénytelenek vagyunk lassítani, nem nyomhatjuk tövig a gázt úgy, mint régen. Korábban a határon kellett táncolni, az egész versenyt sprintben teljesítettük."

"Az F1 nem ilyen többé, óvni kell a gumikat és az akkumulátorokat. Az emberek nem ezt akarják látni."

Emiatt Fernando Alonso is többször kijelentette már, hogy otthagyja a Forma-1-et, ha nem tudja jobban élvezni a vezetést. Jövőre körönként várhatóan 4-5 másodperccel lesznek gyorsabbak az autók a növekvő kanyartempónak hála. A szélesebb abroncsok prototípusával eddig a Ferrari és a Red Bull kísérletezett, a látvány legalább tetszetős.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!