Vágólapra másolva!
A modernizáció első ütemében a pálya külső oldalán lévő létesítményeket cserélik ki. Remélik, hogy a munkálatokkal még a 2018-as versenyszezon előtt végeznek, így egyetlen nemzetközi sporteseményt sem kell majd törölniük. A DTM-mel elégedettek voltak, a MotoGP-ről viszont még nem tárgyalnak.

A tervek szerint 2017. október 1-jén kezdik meg a Hungaroring modernizációjának első ütemét, amelyre a kormány egy idén júliusi döntésében 5 milliárd forintot különített el, árulta el az Origo GPhírek-nek Gyulay Zsolt. A mogyoródi létesítmény elnök-vezérigazgatója reméli, hogy a munkálatok még a 2018-as versenyszezon rajtja előtt, májusig befejeződnek, így a pálya abban az évben is otthont adhat a repertoárjába tartozó összes nagy nemzetközi sporteseménynek: a Forma-1-nek, a WTCC-nek, a DTM-nek és a kamion Eb-nek.

A Hungaroring teljes megújítását a menedzsment három ütemben képzeli el.

„Az első a pálya külső oldalát érinti a főépülettel és a lelátórendszerrel, a második a belső részt, azaz az ottani főépületet, a bokszokat és a versenyirányítási központot, a harmadikban pedig a lentre tervezett látogatóközpont és múzeum épülne meg" – árulta el Gyulay.

Ennek megfelelően jövő ősszel lebontják a kommentátorállásokat és a célegyenes melletti tribünöket, az új főépületbe kerülnek az irodák és a VIP helyiség is.

A hétvégi DTM-en meglepően sok néző volt, bár jelentős részüknek az Audi és a Mercedes vett jegyet Forrás: Farkas Péter - Origo

A munkálatokat azért kezdik el csak októberben, és nem közvetlenül a júliusra tervezett Magyar Nagydíj után, mert a pálya még augusztusban és szeptemberben is jól hasznosítható. A műfaj csúcsát jelentő német túraautó-bajnokság, a DTM például egy éves kihagyás után a múlt hétvégén tért vissza a Hungaroringre, és az időpont Gyulay szerint praktikusnak bizonyult. Mivel szép volt az idő, és ilyenkor már nincsenek sokan szabadságon, lényegesen több nézőt sikerült kicsábítani a pályára, mint 2014-ben, amikor május és június fordulóján járt itt a sorozat.

A hivatalos adatok szerint a három nap alatt 39 500 néző volt.

Ez a WTCC-hez hasonló nagyságrend, pedig a DTM-ben nincs magyar versenyző – igaz, a jegyek jelentős részét a szériában érdekelt, Magyarországon is gyárat üzemeltető két német autógyár, az Audi és a Mercedes vásárolta meg a dolgozóinak. Gyulay úgy véli, ilyen népes közönség mellett a Hungaroringnek „nincs szégyenkeznivalója." A rendezvény tavalyelőtt veszteséges volt, 2015-ben ezért is maradt el, de a pálya most megint három évre, 2018-ig szerződött le a DTM-mel, amely tehát a tervek szerint még legalább kétszer vissza fog térni Mogyoródra.

Habár sem a helyszínen, sem a tévében és az online felületeken nincs akkora közönsége, a DTM-nek a Forma-1-hez hasonlóan komoly reklámértéke igenis van Gyulay szerint. Ráadásul komoly szerepe lehet az iparági kapcsolatok építésében is.

– mondta Gyulay az Origo GPhírek kérdésére. – Azért is fontos nekünk ez a verseny, hogy ezek a gyárak otthon érezzék magukat, és a dolgozók átéljék ezt a hangulatot. Aki pedig ismeri a túraautó-versenyzést, tudja hova tenni a DTM-et."

A MotoGP-ről korai beszélni

Bár a Magyar Nemzet a múlt héten egy vele készített interjú alapján azt állította, a Hungaroring már egyeztet a MotoGP jogtulajdonosával, a Dornával is, hogy akár 2018-tól megrendezhesse a motoros világbajnokság egy futamát, Gyulay szerint „továbbköltötték", amit mondott.

Az igaz, hogy szívesen fogadnák a népszerű versenysorozatot, de tárgyalni még nem kezdtek erről,

mert előbb házon belül kell tisztázni, hogy a pálya átalakítására van-e elég pénz. Milliárdos tételről lehet szó: a MotoGP biztonsági sztenderdjei eltérnek az autósportétól, ezért a bukótereknek is más követelményeknek kell megfelelniük.

A bukótereket át kellene alakítani ahhoz, hogy a Hungaroring fogadhassa a MotoGP-t Forrás: Farkas Péter - Origo

„Először nekünk kell megszereznünk a pénzt a pálya átalakítására, aztán kell készítenünk rá egy költségtervet, mert nagyon más bukóterekre van szükség – magyarázta Gyulay, aki ugyanakkor elismerte, hogy az F1 mellett szerinte a MotoGP-vel lehetne népes közönséget megmozgatni és ezzel bevételt termelni. – Ez Ausztriában is látszik, pontosan ismerjük az ottani adatokat. Nekünk az az érdekünk, hogy a Forma-1-en kívül legyen még egy jelentős jegybevételt hozó rendezvényünk, hiszen ez a pálya fenntarthatóságát nagyban segítené."

Gyulay hozzátette, hogy nehéz elérni nagy helyszíni nézőszámot. Ezzel a problémával nemcsak a Hungaroring, hanem világszerte a versenypályák többsége küzd, s noha a Forma-1 új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media csökkentené a régóta túl magasnak tartott jegyárakat, a magyar pálya vezetője szerint ezzel nem feltétlenül lehetne több embert kicsábítani a helyszínre.

„Bármilyen állapotban van éppen a világbajnokság, mi tudjuk hozni a szokott nézőszámot.

– mondta. – Miután összehoztuk a magyaroknak a 9990 Ft-os jegyeket, az eladásuk elért egy szintet, onnan viszont nem nő tovább. Ha levinnénk 5000 Ft-ra, akkor sem tudna többet hozni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!