Vágólapra másolva!
A japán gyártó két zsetont költött a fejlesztésekre, de az még nem biztos, hogy Alonso a versenyen is használni fogja azokat. Harminc hellyel azért hátrébb sorolják a rajtrácson, biztos, ami biztos.

Fernando Alonso gyakorlatilag biztosan a rajtrács végéről fog nekivágni a vasárnapi Malajziai Nagydíjnak, a Honda ugyanis a szezonra szóló ötös keretet túllépve új MGU-H-t, turbót, vezérlőelektronikát, akkumulátort és belső égésű motort – az utóbbiból már a kilencediket az idén – szerel az autójába. Ez összesen harminc helyes büntetést ér a szabályok szerint.

Alonso új motort próbál ki pénteken délelőtt Forrás: AFP/Danial Hakim

A Honda egyébként a maradék három fejlesztési zsetonjából kettőt elköltött az új specifikációjú hajtásláncára.

Az egyikből a kipufogórendszert módosították, a másikból pedig a belső égésű motort,

csökkentve a blokk tömegét, amitől a megbízhatóság és a teljesítmény javulását várják.

Alonso pénteken délelőtt fogja kipróbálni az új fejlesztéseket, de az még nem biztos, hogy azokkal is fog versenyezni a hétvégén. A Honda majd csak az első szabadedzés tapasztalatai alapján dönti el, hogy bent hagyja-e az autójában az új blokkot, bár a terv egyelőre nem ez.

A McLaren pilótái közül egyelőre csak ő kapja meg a ráncfelvarrott motort, Jenson Button a régit fogja használni a hétvégén – és lehet, hogy majd a következőn, Japánban is, mivel a Honda a hazai pályáján nem akar bevállalni rajtbüntetéseket.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!