Vágólapra másolva!
Eddig csak a pilóták integettek, ha lefulladt az autójuk a rajtrácson, de az FIA által kidolgozott új rendszer automatikusan jelzi majd Charlie Whitingnak, ha meg kell szakítani a rajtprocedúrát.

A Forma-1-es futamok rajtjainál időről időre előfordul, hogy az egyik autó az indulás előtt néhány másodperccel lefullad a rajtrácson. Ilyenkor a versenyzőnek feltartott kézzel kell jeleznie, hogy gond van, a versenyigazgató Charlie Whiting pedig azonnal leállítja a rajtprocedúrát, és új felvezető kört rendel el.

A Maláj Nagydíjon azonban

fény derült a régóta használt rendszer egyik kockázatára.

Ezúttal Carlos Sainz volt az, akinek az autója lefulladt a rajt előtt, és a spanyol integetni is kezdett. Rögtön utána viszont újra a kormányra tette a kezeit, mert megpróbálta újraindítani az autóját, ami a kinetikus motorgenerátornak, az MGU-K-nak köszönhetően lehetséges.

A rajt az F1-es futamok egyik legveszélyesebb momentuma Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

Mivel Sainz már nem integetett, Whiting arra következtetett, hogy minden rendben van, és elengedte a pilótákat. A Toro Rosso versenyzője az utolsó pillanatban sikeresen beindította a motort, és elrajtolt a mezőnnyel együtt, de ellenkező esetben

a félreértés óriási rajtbalesetet is okozhatott volna.

Később kiderült, maga Sainz is arra számított, hogy megszakítják a procedúrát.

Az FIA azonnal reagált a problémára: Szuzukában azt kérték a versenyzőktől, hogy hasonló helyzetben ne hagyják abba az integetést, majd kifejlesztettek egy automata rendszert, amely a telemetriai adatok segítségével jelzi majd Whitingnak, ha lefullad egy autó, ő pedig ebben az esetben új rajtot rendel el. Az érintett pilóta az új felvezető kör után az utolsó rajtkockából vághat neki a versenynek.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!