Az utóbbi időben számos élversenyző panaszkodott arra, hogy a lekörözendő versenyzők a lengetett kék zászlók ellenére nem engedik el őket az első adandó alkalommal, ami akár több másodpercnyi időveszteséget is jelenthet. Esteban Gutiérrezt például rengeteg bírálat érte emiatt az idei szezonban, a Magyar Nagydíjon kétszer meg is büntették a sárga zászlók figyelmen kívül hagyásáért. A két héttel ezelőtti Japán Nagydíjon pedig a szokásosnál is többen szólaltak fel amiatt, hogy a sereghajtók nem álltak félre elég gyorsan előlük.
Az FIA ezért az USA Nagydíj előtt kidolgozott egy rendszert, amelynek segítségével az eddigieknél is nyomatékosabban tudathatják a lekörözés előtt álló versenyzőkkel, hogy utat kell adniuk a mögöttük érkezőknek.
A pilótákat először akkor fogják figyelmeztetni, amikor az őket megközelítő autó 3 másodpercen belülre került hozzájuk képest,
amikor pedig a különbség 1 másodpercre csökken, megkapják a kék zászlós figyelmeztetést is.
Az FIA a rendszerrel azt szeretné garantálni, hogy "a versenyzők következetesen mindig ugyanakkor kapják meg a figyelmeztetést, és ne a pályabírók helyzetfelismerésén múljon, mikor kezdik lengetni a kék zászlókat." A közlemény szerint a pályabírók eddig is többnyire sikeresen teljesítették a feladatukat, de
a versenyzők és a csapatok látszólag következetlenül értelmezik a figyelmeztetést."
A szövetség továbbá hangsúlyozta, hogy a figyelmeztetések után a lekörözendő versenyzőknek az első adandó alkalommal félre kell állniuk, "ennek a legfőbb prioritássá kell válnia". A kék zászlók mellett a pilótafülkében is felvillan majd egy kék fény a gyorsabb autó közeledésekor, illetve a műszerfalon is megjelenik egy figyelmeztető üzenet. Amennyiben valamelyik pilótának ez sem lenne elég, az FIA "szükség esetén további eszközöket is bevethet."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!