Vágólapra másolva!
A Velocity tervezőjét a közelmúlt autóversenyein történt halálos balesetek motiválták. Olyan zárt pilótafülkét tervezett, amelyből könnyen ki lehet menteni a versenyzőket. Látványos lett.

Miközben bukókeret meghonosításával próbálkoznak az F1-ben, a formatervezők már egy lépéssel előrébb járnak, és megpróbálnak egyszerre praktikus és esztétikus megoldást találni a versenyzők fejének védelmére. A fő probléma, hogy az eddigi javaslatok megnehezítik a bajba jutott pilóta kimentését, Chris Beatty erre próbált megoldást találni.

„Jelen voltam 2009 júliusában, Brands Hatchben, amikor Henry Surtees elhunyt a sérülések következtében, miután egy elszabadult kerék fejen találta. A Pocono Raceway-en is ott voltam az IndyCar futamon, és tanúja voltam, ahogy Justin Wilson halálosnak bizonyult sérüléseket szenvedett a pálya másik oldalán.”

Beatty szerint a fenti esetek, illetve Dan Wheldon, Jules Bianchi, valamint María de Villota fejsérülés miatti halála elfogadhatatlan, ezért szükségszerűnek tartja a fejvédők bevezetését a formulaautókban. Szeretett volna olyan megoldást kialakítani, amely akkor is lehetőséget biztosít a versenyző kimentésére, ha az autó felborul.

A tervező megjegyezte, hogy a járműkoncepció kialakításakor a ’60-as és ’70-es évek formulaautói inspirálták, mert sokan úgy vélik, „azok voltak az utolsó rendes versenyautók.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!