Az autók nagyobb mérete miatt idénre eleve 722 kg-ra akarták emelni a megengedett (a pilótával együtt mért) minimális tömeget, de ezt a szintén meghízó gumikra való tekintettel végül 728-ra tornázták fel. A köridők ennek ellenére is javulni fognak – eredetileg a 2015-ös szinthez képest szerették volna 4-5 másodperccel felgyorsítani az autókat, ám a különbség még ennél is nagyobb lehet.
Ami a sport részét illeti, az előrelépés jelentősnek ígérkezik, mert az autók gyorsabbak lesznek, mint régóta bármikor
– ecsetelte Webber. – A versenyzők újra meg fognak dolgozni a pénzükért, megint izzadni fognak a dobogón, ami jó hír. Olyan köridőket látunk majd, mint tíz évvel ezelőtt. Szerintem újra nagy élmény lesz látni az autókat a pályán."
Eddigi története során az F1 a 2000-es évek közepén volt a leggyorsabb. Mivel most nem lehet tankolni, és a gumikat is kímélni kell, a versenytempó várhatóan nem lesz ugyanolyan, mint akkor, de Webbernek inkább esztétikai kifogása van a jelenlegi autókkal szemben.
„Jól néznek ki, leszámítva azokat a nyamvadt kis felniket – utalt a 13 collos kerekekre. – Nagyobb profilú gumikra lenne szükség."