A Renault csapatai kénytelenek voltak a tavalyi MGU-K-val kezdeni az idényt, miután az idénre tervezett rendszer a téli teszteken nem működött megfelelően. Az újat végül a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon vetették be először, de a Renault erőforrásaival több gond is volt a három nap alatt.
A késedelem azt is jelenti, hogy a Red Bullnak további három-négy versenyt kell várnia az erősebb motorra.
Ők a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjra jelentősen továbbfejlesztett autót vetnek be, mert elismerik, hogy egyelőre a kasztnijuk sem állt a helyzet magaslatán, de az extra lóerőkre ugyancsak égető szükségük lenne, amit az alábbi táblázatból kiderül.
A végsebességek gyártónként az orosz időmérőn
- Mercedes (Williams) 331,2 km/ó
- Ferrari (Ferrari) 331,0 km/ó
- Renault (Red Bull) 324,3 km/ó
- Honda (McLaren) 322,6 km/ó
Bár az FIA a gyártókkal közösen kidolgozott módszertan alapján arra jutott, hogy a Renault, a Ferrari és a Mercedes erőforrásai között a referenciaként használt barcelonai pályán maximum 3 tizedmásodperc a különbség körönként, a Red Bullnál vitatják ezt.
„Én sem vagyok hajlandó lejjebb adni abból az ambíciómból, hogy jelentősen csökkentsük a Mercedesszel és a Ferrarival szembeni, még valóban meglévő hátrányunkat – mondta Abiteboul. – Egyáltalán nem állítom, hogy már egy szinten vagyunk velük, de megvan rá a tervünk, amellyel oda kerülhetünk."