Ami a Ferrarinál bevált, a Red Bullnál csődöt mondott

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB13, HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Race Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Adrian Newey feladata, hogy rendet rakjon a Red Bullnál, miután a csapat jelentős lépéshátrányba került a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest. Ezt azzal magyarázza, hogy náluk nem vált be a feladatok szétosztása a különböző mérnöki csoportok között.

A Ferrarinál bevált, hogy különálló munkacsoportok összehangolt erőfeszítésével, és nem egy rangidős mérnök fennhatósága alatt tervezte meg a 2017-es versenyautóját, de Adrian Newey elmondása alapján a Red Bullnál ugyanez a szemlélet csődöt mondott. A veterán szaktekintély éppen ezért néhány év szünet után ismét minden energiáját az F1-es projektre fordítja, hogy az istálló minél előbb felzárkózzon a Ferrarihoz és a Mercedeshez.

Vettel már kétszer nyert a Ferrarival, és minden futamon dobogós volt, a Red Bull viszont csak két 3. helyet szerzett Forrás: DPPI/Florent Gooden

"A háttérbe húzódtam, de nyilvánvalóvá vált, hogy az autó nem hozza az elvárt teljesítményt azután, hogy a korábbiakhoz képest különállóbb csoportokban tervezték meg - nyilatkozta az Autosportnak. - Egyfajta kötelezettségem a csapat felé, hogy megpróbáljam előrébb mozdítani a szekeret, és a második előszezoni teszt óta meglehetősen elfoglalt vagyok. Visszatértem a munkába, hogy felmérjem, mivel segíthetnék."

"Szerintem egyértelmű, hogy miután háttérbe húzódtam, a stabil szabályok mellett működött a tervezési filozófia a feladatok szétosztásával, de a nagy változásoknál már nem. Ezt a jövőben figyelembe kell vennünk."

Newey gondterhelt Forrás: DPPI/Florent Gooden

Newey az utóbbi időben az Aston Martinnak tervezett sportautót, illetve versenyhajót alkotott az America's Cup-ra. A Red Bull Spanyol Nagydíjon bevetett fejlesztéseiben viszont már közreműködött, amelyekről a csapatnál úgy vélték, sokat lendítettek az autó teljesítményén. Az RB13 hiányosságai közé tartozik többek között a gyenge hátsó tapadás, s bár a Renault folyamatosan fejlődik, a kanyarsebességek alapján úgy néz ki, motorerőben még mindig lenne hova fejlődni.

A csapatfőnök a kommunikáció javítására helyezné a hangsúlyt

Christian Horner a minap elárulta, a tervezőasztalnál a Red Bullt kicsit félrevezette az is, hogy az idei Pirellik egyes jellemzői az utolsó pillanatban megváltoztak a gumitesztekhez képest. Szerinte alapvetően nem választottak rossz tervezési filozófiát, inkább az összhangon kellene javítani.

Barcelonára a Red Bull sokat javult, de még mindig jelentős a hátrányuk Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

"Úgy gondolom, a részlegek közötti kommunikációra utalhatott - magyarázta Newey kritikáját. A csapatfőnök ugyanakkor nagyon örül, hogy a mérnökzseni újra nagyon aktívan részt vállal a munkában.

"Alighanem kevesebb fordított a szabályváltozásokra, mint korábban tette volna, úgyhogy próbál naprakész lenni. Jelentős közreműködése volt (az idei autó tervezésében), és természetesen rengeteg ismerete, tapasztalata van, amit átadhat, amivel hozzájárulhat a munkához. Óriási értékünk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!