Vágólapra másolva!
Az Alonso helyére beugró veterán élvezte az első napját az idei McLarenben, de elismerte, hogy eleinte furcsán érezte magát a féléves kihagyás után. Máris közel került Vandoorne-hoz, a csapatnál elégedettek vele.

Jenson Button mindig híres volt a kiegyensúlyozottságáról, és soha nem kockáztatott túl sokat, ezért nem meglepő, hogy a McLarenhez Monacóban szinte pontosan féléves kihagyás után visszatérve is simán vette az akadályokat. Bár előzőleg sokan kritizálták, amiért csak a szimulátorban készült az Indy 500-on rajthoz álló Fernando Alonso helyettesítésére, a bahreini tesztlehetőséggel nem élt, ez az első edzésnapon nem vált kárára.

A 12. helyen végezve mindössze 35 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, Stoffel Vandoorne-tól, és könnyen meg is előzhette volna, mert épp egy jobb körön volt, amikor a délutáni szabadedzést megszakították Lance Stroll kicsúszása miatt. Bár ő látszólag nem hibázott, elismerte, hogy a tavalyinál sokkal gyorsabb autó pilótafülkéjében érték meglepetések.

Button csütörtökön 12. lett, és egy súlyos hibát sem követett el Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Az első edzésen elég hamar megtaláltam a helyemet a pályán, a második viszont egy kicsit trükkösebb volt, mert sokkal nagyobb volt a tapadás, mint amit az előző hét év során bármikor tapasztaltam – mondta.

Button, aki a szimulátoron gyakorolva virtuálisan bezuhant az öbölbe, élvezte a nagyobb tempót: máris 1,4 másodperccel gyorsabb volt a tavalyi kvalifikációs idejénél. „Ilyen gyorsan menni óriási móka. Az Uszoda első része padlógázós; nem emlékszem, mikor volt ilyen, szerintem számomra még soha – árulta el. – Ez fantasztikus, és a 3-as kanyar is nagyon szórakoztató, de nekem főleg a féktávokon kell még fejlődnöm, hogy legyen önbizalmam elég későn beletaposni a pedálba."

„A szokásos kezdőhiba: az ember túl korán fékez, túl korán emeli fel a lábát, aztán túl korán ad gázt, és alulkormányzottan lecsúszik az ívről. De amikor először száguldottam át az 5-ös kanyaron, azonnal elkezdtem kuncogni, hogy megint F1-es autót vezetek, ráadásul pont Monacóban."

„Imádom ezt az élményt, viszont bármi történik is ezen a hétvégén, azt hétfőre úgyis elfelejtik. A lényeg, hogy élvezzem a kalandot, szerezzek pár új emléket."

Hamar visszatalált

A McLaren ennél azért többre vágyik, hiszen a motorteljesítményre a szokásosnál kisebb hangsúlyt fektető Monacóban lehetne a legtöbb esélyük a pontszerzésre.

Ez fontos is lenne számukra, mert a Sauber barcelonai 8. helye után már ők a legutolsók a konstruktőri összetettben,

de a csapat ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale azt mondta, most nem ez a legfontosabb feladatuk.

Szerinte csütörtökön még egyik versenyzőjük sem vezetett a határon, Button azonban jól vette az első akadályokat. „Nagyon laza, amíg nem száll be a pilótafülkébe – felelte az Origo GPhírek kérdésére Neale. – Ha olyasvalaki van mellette, akinek a tempója közel van az övéhez, rögtön beindulnak a kompetitív ösztönei, és elkezdődik a versengés, ami nemcsak nekünk, hanem a szurkolóknak is izgalmas."

„Ami az alkalmazkodást illeti, az autók nyilván szélesebbek lettek tavalyhoz képest, de ma egy kivétellel mindenki elkerülte a védőkorlátokat. Szerintem még mindkét pilótánkban és az autónkban is sok tartalék maradt. A leszorítóerő annyival nagyobb lett, hogy teljesen máshol kell fékezni."

„Jenson már jó ideje a csapatunk tagja, ezért tudjuk, hogyan szeret belerázódni a ritmusba, hogyan szereti beállítani az autóját. A szimulátorban rengeget menetet lehúzott, átesett több üléspróbán, rendszerellenőrzésen, vagyis átvettük vele az alapokat.

Button egyébként ezúttal nem régi versenymérnökével, Tom Stallarddal dolgozik együtt, hiszen ő az idén már Vandoorne-t segíti, hanem Mark Temple-lel, ugyanis Alonso stábját kapta meg a hétvégére.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!