Vágólapra másolva!
A német versenyző az előző három versenyen mindig pontot szerzett, pedig a Spanyol Nagydíjon nem volt igazán gyors az autója. Szerinte a gumikat nem használták jól.

Bár régi alakulata, a Force India 54 ponttal az előkelő 4. helyen áll az összetettben, míg a Renault 14 pontot szerzett az első öt forduló alatt, Nico Hülkenberg nem bánta meg, hogy csapatot váltott: azt kapta, amit várt. A francia istálló fejlődése az ellenfelekre is mély benyomást tett, de az RS17-nek eleinte csak az egy mért körös tempója volt igazán erős, Hülkenberg a versenyeken rendszeresen hátraesett.

Az elmúlt három alkalommal már ennek ellenére is sikerült mindig pontot szereznie, pedig legutóbb, Barcelonában a Renault az időmérőn lassabb volt a szokásosnál, így ő csak a 13. helyet tudta megszerezni vele a rajtrácson. Hülkenberg elismerte, hogy Max Verstappen és Kimi Räikkönen rajtbalesete, illetve Valtteri Bottas motorhibája nélkül nehezen érhetett volna célba hatodikként.

– mondta Monacóban. – Mindegy, néha így megy ez. Összességében jó helyzetben vagyunk, a csapat éhes a sikerre, és nagyon keményen igyekszik. Minden hétvégén kapunk valami kisebb újítást, ami az idén különösen fontos. Egyre inkább abba a helyzetbe hozzunk magunkat, hogy rendszeresen képesek legyünk a pontokért harcolni, és az idén éppen ez volt a célunk. Egyelőre minden jónak tűnik."

A Renault-nak jól jön, hogy Monacóban a leglágyab keverékeket használják Forrás: AFP/Pascal Guyot

A Renault a Circuit de Catalunyán a lassú kanyarokban volt a leggyorsabb az ellenfelekhez képest: a hajtűben senki nem ért el nagyobb csúcsponti sebességet Hülkenbergnél, és a részidők alapján is a szűk kanyarokkal teli 3. szektorban volt a legjobb az eredménye. A pálya legtempósabb kanyarjában, a Campsában viszont ő volt a leglassabb. Ez Monacóban biztató lenne a Renault számára, Hülkenberg azonban elárulta, hogy az autója érzésre pont a gyors kanyarokban viselkedett jól. Azóta rájöttek, miért voltak a szokásosnál gyengébbek egy mért körben.

„Azt hiszem, ez erősen függ a pályától és a gumiktól – felelte az Origo GPhírek kérdésére. – A közepes keveréken nem volt túl fényes a tempónk a verseny alatt, de a miénk volt a pozíció. Egyszerűen arról van szó, hogy néha nem találunk bele a gumik üzemi hőmérsékleti tartományába, ami rossz hatással van a teljesítményünkre."

„Szerintem Barcelonában bizonyos értelemben ez történt velünk a közepes keveréken.

A Monacói Nagydíj azonban nem indult jól Hülkenberg számára: a csütörtök délelőtti szabadedzésen az ERS hibája miatt egyetlen mért kört sem tehetett meg. A motor még mindig a Renault gyenge pontjának számít, de ő úgy véli, szépen fejlődik.

„Habár tavaly nem ismertem, a Renault-tól és a többi versenyzőtől úgy tudom, az idénre sokkal jobb lett – mondta. – Persze tisztában vagyok vele, hogy még sokat kell dolgozni azon, hogy utolérje a Mercedest és a Ferrarit. A következő pár futamon kapunk hozzá frissítéseket, szóval azt hiszem, minden sínen van."

A Renault eredetileg a júniusi Kanadai Nagydíjon vetette volna a következő specifikációjú motorját, de ezt a próbapadon tapasztalható megbízhatatlanság miatt elhalasztották, valószínűleg pont a Hungaroringre.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!