Végre a McLaren is nyert valamit az F1-ben

Forma-1, Williams Martini Racing, Red Bull Racing, F1-es evezős verseny, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 10: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and the Red Bull Racing team battle with the Williams team on the water at the raft race after qualifying for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 10, 2017 in Montreal, Canada. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Ismét megrendezték a korábban hagyományt teremtő F1-es evezősversenyt a Kanadai Nagydíj szombati edzései után. Technikai hiba, óvással fenyegetés és meglepő dobogó is volt.

Az F1 új menedzsmentje egy régi hagyományt elevenített fel a Kanadai Nagydíjon, ami az 1976-os montreali olimpia egyik helyszíne volt. Bár az F1 elsősorban a pilóták miatt híres, csapataik, és köztük a szerelők és mérnökök is kiveszik a részüket a sikerből. A ’90-es évek közepéig viszont akadt egy megmérettetés, ami kifejezetten nekik szólt, az F1-es csapatok evezősversenye.

A mókás küzdelem az idén ismét bekerült a Kanadai Nagydíj programjába, és a Ferrari, valamint a Mercedes kivételével minden csapat képviseltette magát, sőt az FIA is vízre szállt, és Ross Brawn, valamint Sean Bratches vezényletével egy-egy tutaj elindult a Formula One Management tagjaival is.

Szoros küzdelem a Williams és a Red Bull között Forrás: AFP/2017 Getty Images/Dan Istitene

A résztvevőknek 45 percük volt, hogy megépítsék a hajójukat, amivel egy kört kellett megtenni a vízen. Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója adta meg a rajtjelet, és elég gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a 2008-as pekingi olimpián részt vett brit evezőscsapat egykori tagját, Tom Stallardot is a sorai közt tudó

McLaren kerül ki győztesen a küzdelemből a Toro Rosso és a Sauber előtt.

Christian Horner, a Red Bull hajóskapitánya nem is tudta megállni, hogy gratuláljon nekik, mert „megérdemelnek az idén egy győzelmet”, az FIA-t pedig kizáratta volna pályaelhagyásért.

Horner ezután vízipisztolyra váltott, Ross Brawnnak viszont erre sem volt szüksége ahhoz, hogy teljesen elázzon, de nem bánta, azt viszont kénytelen volt elismerni, hogy a hajójuk nem volt olyan gyors, mint remélte, hiába instruálta a matrózait megafonnal, és mozgott ballasztként a tutajon. Így is

legyőzték házi riválisukat, Sean Bratchest és legénységét.

„Az utolsó előtti helyen értünk célba, és remélem, hogy ezt nem sokan tudják, hogy mit jelent” – viccelődött Bratches, majd amikor a riporter felvetette, hogy ők nyernének, ha mindenkit kizárnának előttük, azt mondta: „Hol van ilyenkor az FIA, amikor szükség lenne rájuk?”

Bratches azt mondta, boldogabb nem is lehetne, mert mindenki rengeteg energiát fektetett a versenybe, a Forma-1-et „fantasztikus közösségnek” nevezte, amire rávilágított a verseny is. A mókás megmérettetés újabb jele annak, hogy az F1 új menedzsmentje tiszteli a sport hagyományait, és ezeket tiszteletben tartva keresik a lehetőségeket, hogy még népszerűbbé tegyék azt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!