Társoldalunk:

A Mercedes még mindig nem érti a saját autóját

2017.06.16. 10:31

Kanadában úgy tűnt, hogy minden simán ment a világbajnoki címvédőnél, de Toto Wolff szerint ezúttal is produkált olyat az Ezüstnyíl, amire nem találnak magyarázatot.

Sétagalopp volt Lewis Hamilton győzelme a múlt hétvégén megrendezett Kanadai Nagydíjon, ami megnyugvást hozott a Mercedes-csapatnak is, hiszen az idén először értek el kettős győzelmet. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azonban elismerte, nem értik, hogy Valtteri Bottas miért küszködött az időmérőn.

„Noha mindkettejüknek hasonló beállításaik voltak, Lewis tapadása javult az időmérő alatt, Valtterié viszont romlott, és erre nem látunk nyilvánvaló magyarázatot. Maradtak még apró kérdőjelek, és ezeken felül kell kerekednünk – nyilatkozta Wolff.

Most Bottas tempóját nem értik a Mercedesnél

Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A Mercedes számára a következő megmérettetés Azerbajdzsánban jön, ahol bár tavaly remekül szerepeltek, az idén egyelőre nem lehetnek biztosak a dolgukban, mert az ellenfelek autóihoz képest az övéknek hosszabb a tengelytávja, ami hátrányt okozhat a valószerűtlenül szűk, óvárosi szakasznál. Wolff szerint arra kell építeniük, amit Kanadában megtanultak az autójuk beállításáról.

Tavaly is nehéz verseny volt, de most teljesen más lesz,és egyelőre versenyről versenyre kell dolgoznunk, nyugodtnak kell maradnunk, és pontokat kell szereznünk. Lesznek jó, nagyon jó, és néha rosszul elsülő hétvégéink. Nekünk ez Monte Carlóban jött, a Ferrarinak Kanadában. A lényeg, hogy ezekből minél kevesebb legyen” – mondta Wolff. 

Hamilton tavaly száguldott Bakuban, de a hosszabb autóval nehezebb dolga lehet

Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

Főnökével ellentétben Hamilton a monacói tapasztalatokat emelte ki, de felhívta a figyelmet arra, hogy Bakuban sokkal hosszabbak az egyenesek, ezért teljesen más beállításokra lesz szükség, mint az előző utcai helyszínen. Hamilton egyébként tavaly a leggyorsabbak között volt, de az időmérőn összetörte az autóját, a futamon pedig műszaki hiba miatt nem tudott felzárkózni a dobogóig.

A leszorítóerő hatékonysága nagyon fontos lesz ott, nem kell annyira lágyra állítani a futóművet,

mint mondjuk (Kanadában) a bukkanók miatt. Tavaly nagyon gyors voltam (Bakuban), csak nem hoztam az eredményt, most az a cél, hogy ez is rendben legyen. A legtrükkösebbek a gumik lesznek, gondolom, nagyon hasonlónak ígérkeznek, mint (Kanadában). Mindenkinek kihívást fog jelenteni, hogy a megfelelő működési tartományba hozzuk őket a nagyon sima aszfalton.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!