Forma-1? Mintha pénzt égetnénk!

Großer Preis von Kanada 2017, Sonntag - Wolfgang Wilhelm Formel 1 - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Kanada 2017. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas,Max Verstappen, Sebastian Vettel, rajt
Formel 1 - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Kanada 2017. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Formula One - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Canadian GP 2017. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Vágólapra másolva!
Az új tulajdonos belépése óta sem növekedett az autógyártók érdeklődése a Forma-1 iránt. Ezúttal a koreai Hyundai mondott nemet az F1-es szereplésre.

Továbbra sem igyekeznek az autógyártók, hogy részt vegyenek a Forma-1 küzdelmeiben, pedig a sportnak szüksége lenne további résztvevőkre. Az érvényben lévő szabályok 2020-ig érdemben nem változnak, így valószínű, hogy belátható ideig csak a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda fog erőforrásokat készíteni a csapatok számára.

Nemrég a Ford és a BMW is kizárta, hogy visszatérjenek a Forma-1-be, az Audit pedig évek óta nem sikerült becsábítani a sportba. Ezúttal a koreai Hyundai vezetője, Albert Biermann szögezte le, hogy nem tervezik a világbajnokságban való részvételt, inkább a túraautózásra koncentrálnak a TCR International Series-ben.

Nem sietnek a gyártók az F1-be Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Biermann szerint a gyártónak szüksége van arra, hogy legyen összeköttetése az autósporttal, azonban erre nem az F1-et látja a legmegfelelőbb megoldásnak.

A Hyundai nemrég vezette be az N almárkáját, amit nemsokára a túraautózásban is népszerűsítenek. Biermann úgy véli, „lényeges, hogy legyen kapcsolatunk a versenyzés érzelmekkel teli közegével, ezért indítottuk el a TCR-projektet. A TCR szépen fejlődik, és globális platformmá válik, pontosan azzá, amire szükségünk van, ezért kell, hogy legyen ehhez egy autónk.”

A Honda nem jó példa a többi gyártónak Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

A gyártókat a Honda példája is elrettentheti a Forma-1-től, hiszen a japánok három éve nem tudnak versenyképes erőforrást építeni a McLaren számára. Ez részben abból adódik, hogy sokáig elutasították külső szakértők bevonását, és bár Haszegava Juszuke szerint már együttműködnek tanácsadókkal, nem árulta el, hogy kikkel, és min dolgoznak.

A McLarennél már fogytán van a türelem,

egyre valószínűbb, hogy visszatérnek a Mercedes erőforrásaihoz, ennek azonban súlyos anyagi következményei is lehetnek. Az F1-es körökben bennfentes James Allen elképzelhetőnek tartja, hogy a McLaren jövőre márkajelzés nélküli Mercedes motorokat használjon, mielőtt 2019-től esetleg visszatérnének a Hondához. Az viszont nem világos, hogy a Mercedesnek ez miért lenne előnyös.

Új csapat viszont jöhet?

A Kanadai Nagydíj hétvégéjén a Sky Sports úgy értesült a Red Bulltól, hogy titokzatos fejvadászok érdeklődni kezdtek azzal kapcsolatban, hogy a mérnökeik vajon hajlandók lennének-e csatlakozni egy új F1-es csapathoz. A csatorna szerint az F1 menedzsmentje erről nem tud semmit, és erről számolt be az Auto Motor und Sport is.

A német portál tudósítója szerint az új csapat – amennyiben van alapja a pletykának – az F1-es klaszterben, Oxfordshire-ben jöhet létre, kínai tőkéből.

„Az elmúlt néhány hónap során nagyjából tízen érdeklődtek – mondta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója. – Mindannyian arra voltak kíváncsiak, hogy változtatunk-e a jogdíjak elosztásán, és egyenlő mértékben részesülhetnek a pénzekből. Ebben az esetben jobban tudnának tervezni. Mi azt feleltük, hogy 2020-ig kötnek minket az érvényes szerződések.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!