Társoldalunk:

Így lesz a Red Bull Renault-motorja jobb a gyárinál

2017.06.19. 11:58

A Red Bull üzem- és kenőanyag-beszállítója szerint ők jobb munkát végeznek, mint az elődeik, és az a céljuk, hogy a gyári istálló partnereit is legyőzzék.

Izgalmas csata dúl az F1-ben az üzem- és kenőanyagokat gyártó cégek között. Többen egy-egy adott autógyárhoz kötődnek, de a Renault erőforrásaihoz a Red Bullnak az ExxonMobil, a gyári istállónak viszont a BP készít termékeket. Tavalyig egységesen a Total szállított nekik, az idei évtől viszont külön utakra léptek.

Az ExxonMobil a McLarent hagyta el a Red Bullért, és technológiai menedzserük, David Tsurusaki szerint „elég nagy lépést” tettek előre az előző beszállítóval elért teljesítmény terén. „Százalékot nem fogok mondani, de a javulás észlelhető volt” – mondta a RACER-nek, és hozzátette, addig finomíthatják a termékeiket, amíg nem változik a motor műszaki kialakítása.

Az üzemanyagok terén is előnyre törekednek

Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Tsururasaki elárulta, hogy most viszont már nem a Total, hanem a gyári csapatnál használt BP anyagok és maga a Renault csapat jelenti a referenciapontot a számukra. „Ezt egészségesnek tartjuk, a mi embereink is versenyző alkatok, és a többségünk nyerni akar, ezért úgy tekintjük, hogy ha legyőzzük őket, akkor jobbak voltunk – mondta.

A személyes meglátásunk, hogy nagyon keményen dolgozunk, és szerintünk mi nyerünk.”

Az ExxonMobil 21 éves együttműködés után tavaly elhagyta a McLarent. James Allen szakblogger szerint Tsurusaki a Porsche Le Mans-i programját említve illusztrálta, hogy a cég hosszú távra keres partnereket, a McLaren esetében viszont az ExxonMobil menedzsmentje a szponzoráció teljes felülvizsgálatát kérte, és a marketingszempontok miatt végül a Red Bullnál kötöttek ki.

Ott voltunk Le Mans-ban

„Ez egy kissé egyedi helyzet, mert autógyártó nem kapcsolódik hozzá, és nem is tudunk egy gyárral üzleti kapcsolatba lépni, úgyhogy ez egy marketing aktivitás, és alaposan kielemeztük, hogy mi a legjobb választás a számunkra. Nyilvánvalóan megpróbáltunk együttműködni az előző srácokkal.”

A gyártó képviselője szerint még mindig az F1 az autóversenyzés csúcsa.

„Van pár (csúcskategória), de technológiai szempontból az F1 a piramis csúcsa, beleértve az aerodinamikát, a felhasznált anyagokat vagy a hajtásláncot. Úgy gondoljuk, ez a lánc csúcsa, de ha elnézzük, mit művel Le Mans-ban a Porsche vagy a Toyota, akikkel szintén együtt dolgozunk, akkor láthatjuk, hogy ők is elég komoly technológiákat alkalmaznak.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat