Vágólapra másolva!
Miután Monacóban és Kanadában is gondjaik akadtak a forgalommal az időmérőn, átszervezik a stábjukat. A csapat kijelölt tagjai kifejezetten a többi autó pozícióját fogják figyelni.

A Haas az utóbbi két időmérőn többször is rosszkor küldte pályára az autóit: Kevin Magnussen a monacói Q2-ben dugóba került, Montrealban pedig tovább sem jutott a Q1-ből emiatt. A csapatot irányító Günther Steiner elismerte, hogy rendszerszintű problémáról lehet szó, amelynek a megoldása érdekében a hétvégi Azeri Nagydíjon átszervezik a stábjukat, és külön embereket fognak kijelölni a forgalom figyelésére.

„Az első alkalom után, amikor Monacóban a forgalomban találtuk magunkat, még nem volt egyértelmű, hogy csak pechünk volt, vagy változtatnunk kell – idézi Steinert az Autosport. – De aztán rögtön újra előfordult ugyanez, ezért lépéseket tettünk ellene, amit jó látni."

Versenyről versenyre fejlődünk, örülök neki, hogy azonnal reagáltunk a helyzetre."

A Haas forgalomfigyelőkkel próbálja elkerülni, hogy az autóit feltartsák az időmérőn Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Steiner hozzátette, hogy pénteken fogják részletesen kidolgozni a munkaszervezést, de már megvannak a jelöltjeik a feladatra. Egyelőre azonban csak Bakuban próbálják ki a rendszert, mert nem feltétlenül van rá szükség minden pályán.

„Azt hiszem, Kanada különösen problémás volt, mert a pálya rövid, de ugyanannyi autó van, mint máshol, úgyhogy értelemszerűen könnyebben feltorlódnak, ráadásul mindenki másképp próbálja előkészíteni a gumikat a gyors körére – magyarázta Steiner. – Ennek tudatában legalább figyelmeztetni lehet a versenyzőt, hogyan kerülje el a bajt."

„Így sem lesz könnyű, de a versenymérnöknek rengeteg dolga van. Ha mindkét autó esetében külön ember figyeli a forgalmat, annak működnie kell."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!