Vágólapra másolva!
Carlos Sainz is úgy véli, az élen állók kiszámíthatatlanul adagolták a tempót a Safety Car mögött, ez azonban nem az ő hibájuk volt: a szabályokon kellene változtatni, legalább Bakuban.

A múlt vasárnapi Azeri Nagydíjon botrányt okozott, hogy Sebastian Vettel úgy érezte, Lewis Hamilton a második Safety Car-fázis végén, az újraindításhoz közeledve szándékosan lelassított előtte, így hátulról neki is csúszott. A német versenyző dühében felgyorsított, és ráhúzta a kormányt a Mercedesre.

Sainz szerint a Safety Car mögött veszélyesebb volt a verseny, mint élesben Forrás: DPPI/Florent Gooden

Arról megoszlanak a vélemények, hogy Hamilton sportszerűtlen volt-e az ellenfelével szemben, de a mezőny hátsóbb fertályában is akadt olyan, aki nehezen tudta követni a folyamatosan változó ritmust. Carlos Sainz számára az újraindítások jelentették a verseny „legveszélyesebb" részét.

„Az éllovasok egészen a Safety Car-vonalig vártak a kigyorsítással, és addig hol lassan, hol gyorsan mentek – mondta a Toro Rosso versenyzője. – Mi, akik hátrébb voltunk, még mindig a kanyaroknál jártunk, és nem látunk át a falakon. Hatosban, hetesben megyünk padlógázzal, aztán hirtelen megint lefékeznek előttünk.

Sainz hozzátette, hogy nem a tempót diktáló Hamiltonnal van baja, mert a helyében ő is így vezetett volna elöl, hanem a szabályokon kellene változtatni, legalább a sok szempontból különleges bakui pályán.

„Szerintem meg kellene szabni, hogy az élen álló már a 16-os kanyar előtt elinduljon, aztán a kanyartól kezdve versenytempóban menjen – mondta a spanyol. – Nem lehet folyton lassítani, gyorsítani, lassítani, gyorsítani egy ilyen hosszú egyenesben. Az emberek így azt hiszik, már rendesen újraindult a verseny, váltogatnak felfelé, aztán hirtelen megint fékezniük kell."

„Ha kicsit óvatosabbak akarunk lenni, és el akarjuk kerülni a baleseteket, hozzunk egy szabályt ennek érdekében. Ha nem, akkor viszont hagyjuk megtörténni a dolgokat."

A Forma-1 Sportszabályzata jelenleg úgy rendelkezik, hogy miután a Safety Car eloltotta a narancssárga lámpáját, az élen haladó lemaradhat tőle, és szabadon diktálhatja a tempót, de közben nem gyorsíthat és lassíthat a többiek számára kiszámíthatatlanul.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!