Vágólapra másolva!
A Mercedesnél úgy látják, pályafüggő, hogy melyik élcsapat a gyorsabb, de Räikkönen szerint ez nem csak a vonalvezetésen múlik. Bottas fontosnak tartja, hogy a Mercedes erősebbé tegye a nagy leszorítóerős csomagját, különben bajban lesznek a szezon második felében.

A Ferrari ugyan egy műszaki hiba miatt jobban megizzadt a győzelemért a Magyar Nagydíjon, mint az időmérő alapján várni lehetett, de Sebastian Vettel és állhatatos hátvédje, Kimi Räikkönen így is az első két helyen ért célba.

Bár Vettel félreálló kormánya végül torzította a képet, a Mercedes Monacóhoz hasonlóan a Hungaroringen is lemaradt a Ferraritól. Miután esélye sem volt a pole pozíció megszerzésére, Lewis Hamilton arra számított, hogy a világbajnoki ellenfele számára sétagalopp lesz a verseny, és a Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint már egyértelmű a minta: a lassú pályákon, ahol nagy leszorítóerőre van szükség, a Ferrari a gyorsabb.

Vettelnek végül neccesen jött össze a hungaroringi győzelem a félreálló kormányközép miatt Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

A Magyar Nagydíj után megkérdeztük erről Vettelt is, aki szerint ezt nem lehet ilyen kategorikusan kijelenteni, és valójában egyik pályán sincs nagy különbség a két élcsapat között.

„Az igaz, hogy itt és Monacóban nagyon erősek voltunk, a Mercedes pedig kevésbé, de azért nem vertünk rájuk mérföldeket, nem köröztük le őket – válaszolta az Origo GPhírek-nek a vb összetettjét 14 pontos előnnyel vezető német versenyző. – Azon is sok múlik, éppen hogy jön ki a lépés az adott futamon.

„Nagyon jó autónk van, mindenhol ütőképes – állította Vettel. – Igen, akadtak a pályák, ahol kevésbé volt az. Silverstone-ban például nem voltunk elég gyorsak a győzelemhez, ez tény, de azért a teljesítményünket borzalmasnak sem lehetett nevezni. Nem csúsztunk vissza a 10. vagy 11. helyre az időmérőn, sőt az egyik Mercedest még le is győztük."

Vettel rámutatott, hogy nemcsak az autók, hanem a versenyzők közötti különbségekre is tekintettel kell lenni.

„A hétvége közben már kevés lehetőség van a változtatásra, ezért szerintem normális, hogy bizonyos pályák jobban fekszenek valakinek, akár még a vezetési stílus szempontjából is – mondta. – Ha az előző évben te nyertél az adott helyszínen, az még nem jelenti azt, hogy legközelebb is csodálatosan fogsz menni ott. Talán több szezon alatt viszont már kirajzolódik valamiféle tendencia."

Melyik kinek jó?

Ha mégis abból indulunk ki, hogy Monacóban és a Hungaroringen voltak egyértelmű fölényben, míg Silverstone-ban nem tudták tartani a lépést a Mercedesszel, a Ferrarinak a hátralévő pályák közül Szingapúr, illetve esetleg Interlagos és Abu-Dzabi kedvezhet.

Spa, Monza és Szuzuka inkább a Mercedeshez illik jobban.

Kimi Raikkönen is elismerte, hogy Spa az eddig látottak alapján nem ígérkezik könnyűnek a Ferrari számára, de úgy vélte, nem lehet kizárólag a vonalvezetésből megítélni a várható erőviszonyokat.

Räikkönennek kellett hátul tartania Hamiltont, akit Bottas előreengedett Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Egyes pályák jobban passzolnak hozzánk, ez kétségtelen, mert bizonyos területeken fejlődnünk kell. A Mercedes különösen az időmérőkön erősebb nálunk, mivel a lóerők terén előnyben van, de rengeteg tényezőt kell figyelembe venni – magyarázta a finn. – Nem elég ránézni a pálya vonalvezetésére, és azt mondani, ó, ez jó lesz nekünk. A gumik is fontosak, és előre azt sem tudhatjuk, milyenek lesznek a körülmények. Sokszor apróságok dönthetnek."

Ráadásul egyre inkább számolni kell a megerősödő Red Bull-lal is.

Ha Max Verstappen nem löki ki a csapattársát, Daniel Ricciardót a rajt után, és emiatt nem kap egy 10 másodperces büntetést, a Ferrari és a Mercedes mind stratégiailag, mind a pályán gondban lehetett volna a Magyar Nagydíj végén. Valtteri Bottas, aki az utolsó kanyarban kapta vissza 3. helyét a gáláns Lewis Hamiltontól, elismerte, hogy a Mercedesnek muszáj lesz fejlődnie, ha nem akar alulmaradni a Ferrarival szemben.

„Azt hiszem, a következő két verseny papíron jobb lesz számunkra a Ferrarihoz képest, mint ez. Ugyanakkor szerintem ők jelentősen előreléptek, ezért lesz dolgunk bőven. Nagyon gyorsak a kanyarokban – mondta a futam után. – Ezen a téren nekünk is javulnunk kell."

Spa inkább az aerodinamikai hatékonyságról szól, Monzában csak kis leszorítóerő kell, Szingapúrban viszont megint nagy. Ezért keményen dolgozunk, igyekszünk javítani az autónkon. Ha nem fejlődünk, a szezon második fele nagyon nehéz lesz számunkra."

Az eddigi tizenegy versenyből egyébként hatot a Mercedes nyert meg, a Ferrari csak négyszer végzett az élen, de Vettelnek és Hamiltonnak egyaránt négy-négy győzelme van.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!