A Forma-1 egyik idei műszaki slágertémája a motorba szándékosan adagolt olaj elégetése a teljesítmény növelése céljából. Néhány hét csend után az előző versenyhétvégén a McLaren leporolta az ügyet: a környezetvédelemre hivatkozva azt követelte az FIA-tól, hogy jövőre alkalmazzanak vasszigort, és egyáltalán hagyjanak teret a trükknek, melyet a gyanú szerint a Ferrari és a Mercedes használ ki leghatékonyabban.
"A kiskapu bezárásával az olajfogyasztást is vissza kell fogni, ez lesz a szabályozás vége, de szerintem tovább kell menni annál, mint amit manapság terveznek" - nyilatkozta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója Japánban.
Teljesen nem lehet megakadályozni a motorolaj beszivárgását az égéstérbe, de ha ez irányított, eltervezett módon történik, az szabálytalanságnak minősül.
Ennek elkerülésére előbb 1,2 liter/100 km-ben határozták meg az engedélyezett maximális olajfogyasztást a futamokon, amit a szeptemberi Olasz Nagydíjtól 0,9 literre csökkentettek.
Jövőre még tovább, 0,6-ra csökken a határérték, de a McLarenhez hasonlóan a Red Bull is kiirtaná a tudatos olajégetés lehetőségét.
4 kilót elégetni egy versenyen szinte már olyan, mintha dízelmotorokat használnánk. Ez szembemegy a környezetbarát, hibrid szemléletű szabvánnyal"
- jelentette ki Christian Horner.
"Úgy gondolom, jobb lenne rendesen beavatkozni, és megszüntetni a bizonytalanságot. Tudom, hogy más csapatok másképp tekintenek az olajégetésre, főleg az időmérőkön."
Abból a szempontból nem meglepő Horner érvelése, hogy bár a hírek szerint a Renault is él ezzel a trükkel, nem érnek el olyan hatásfokot vele, mint a Ferrari és a Mercedes. Jövőre a McLaren is a franciáktól kap majd motorokat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!