Mega-, extrém- vagy hiperlágy legyen az új F1-es gumi?

687715231 Horizontal Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas powers his car, during the Brazilian Formula One Grand Prix first practice session, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil on November 10, 2017. 
 / AFP PHOTO / EVARISTO SA
Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas powers his car, during the Brazilian Formula One Grand Prix first practice session, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil on November 10, 2017. / AFP PHOTO / EVARISTO SA
Vágólapra másolva!
A Pirelli szavazásra bocsátja, hogy milyen jelzővel illessék a kínálatba jövőre berekülő új gumitípust, amelynek az oldalfala rózsaszínű lesz.

A következő szezonban a jelenlegi öt helyett legalább hat-, de az is lehet, hogy nyolcféle száraz pályás gumit fog tartalmazni a Pirelli termékpalettája, ezekből továbbra is a gyártó által meghatározott három lesz elérhető az egyes versenyhelyszíneken.

A szuperlágy jelenleg is csak a második leglágyabb keverék a palettán Forrás: AFP/Evaristo Sa

Az új keverék a spektrum legpuhább tagja lesz, csakhogy a gyártó gondban van az elnevezésével, éppen ezért bedobtak rá három (nem túl fantáziadús) verziót, és szavazásra bocsátották Twitteren, hogy „megalágy"-nak, „extrém lágy"-nak vagy „hiperlágy"-nak hívják-e az új jövevényt. Ennek bevetésére elsősorban utcai pályákon, Monacóban, Szingarpúban, esetleg Kanadában lehet számítani 2018-ban.

Probléma lehet viszont, hogy a „lágy" termékcsalád megkülönböztetése már így sem egyszerű, amióta a lágy és a szuperlágy fajta mellé megérkezett az ultralágy, és utóbbi kettőt könnyen össze lehet keverni.

Bármi legyen is az új keverék neve – amire a Twitteren alternatív javaslatokat is adtak a felhasználók –, az már biztos, hogy a jelölése és az oldalfala rózsaszínű lesz. Az idei USA Nagydíjon az ultralágy típus kapott ilyen festést a mellrák elleni küzdelem alkalmából.

Úgy hírlik, hogy a Pirelli nem feltétlenül áll meg hat száraz pályás keveréknél 2018-tól, nyolcra is kibővítheti a választékát.

Az új gumik versenyautókkal történő fejlesztési programját Brazíliában, Interlagosban fejezik be, ahol a McLaren pilótái, Stoffel Vandoorne és Lando Norris köröznek a héten a prototípusokkal.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!