A Red Bullról másolva próbálhatja megszelídíteni díváját a Mercedes

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
F1 World Champion, Mercedes' British driver Lewis Hamilton powers his car during the Brazilian Formula One Grand Prix practice session, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil on November 10, 2017. / AFP PHOTO / CARL DE SOUZA
Vágólapra másolva!
2018-ra valószínűleg ők is meredekebb dőlésű autót építenek, hogy megszabaduljanak a W08 szeszélyességétől, ami egyes pályákon nagyon megnehezítette a dolgukat.

Habár a Mercedes az idén, zsinórban negyedszer mindkét F1-es világbajnokságot, az egyénit és a konstruktőrit is megnyerte, ami pedig az új technikai szabályok miatt egyáltalán nem volt biztosra vehető, a Ferrari, valamint a szezon végén a Red Bull keményen megszorongatta őket.

Ez rávilágított arra, hogy a turbókorszak kezdete, azaz 2014 óta követett aerodinamikai koncepciójuk kezd elavulttá válni, ezért jövőre változtatniuk kell rajta, ha nem akarják elveszíteni a vezető szerepüket.

A Red Bull évek óta nagyon meredeken előredőlő autókat épít, és az idén a Ferrari is elkezdte követni a példájukat. Ennek megvannak a hátrányai, főleg a légellenállás terén, viszont abból adódóan, hogy az első vezetőszárny közelebb lehet az aszfalthoz, ami a padlólemez alatt áramló levegő révén a diffúzor működésére is jótékony hatása van, nagyobb leszorítóerő elérését teszi lehetővé.

A Mercedes módosíthatja az aerodinamikai koncepcióját Forrás: AFP/Carl De Souza

A megvalósítása azonban nem könnyű, mivel az úgynevezett splitter – a padlólemez belépő része az első kerekek mögött, a pilótafülke alatt – terhelés alatt hajlamos leérni az aszfaltra, amit a mérnökök például trükkös, a légellenállás hatására elhajló aerodinamikai elemekkel és trükkös futóművekkel próbálnak kiküszöbölni. Az Autosport azt írja, a Mercedes már a múlt hétvégén, Brazíliában elkezdett kísérletezni a meredeken előredőlő koncepcióval – látszott is, hogy az autójuk a szokásosnál gyakrabban szikrázott, mert az alja súrolta a pályát.

Egy ilyen filozófiaváltásnak mindig megvannak a veszélyei, de a Mercedes az autója másik olyan tulajdonságát, amely miatt egyes pályákon bajba került, nem tervezi megváltoztatni. A hosszabb tengelytávról van szó: látszólag az volt az oka, hogy Monacóban, a Hungaroringen és Szingapúrban a W08 nem tudták tartani a lépést a Ferrarival, a csapat főnöke, Toto Wolff szerint azonban ez nem igaz.

– utalt arra, hogy a szezon elején „kényes dívának" nevezte a Mercedest. – Láthatóan sok csapat küszködik annak a megértésével, hogy az autójuk miért működik jól az egyik napon, és rosszul a másikon. A fejlesztési folyamat részeként igyekszünk a küszködésünk végére járni, hogy jövőre elkerülhessük. Az autó tervezése már értelemszerűen meglehetősen előrehaladott állapotban van."

A hosszabb tengelytáv az elnyújtott, gyors kanyarokkal teli pályákon előnyős, ezért úgy tűnik, a Mercedes kitart mellette.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!