Hamilton: Nyilvánvalóan baj van az F1-es autókkal

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Mercedes' British driver Lewis Hamilton powers his car ahead of Renault's German driver Nico Hulkenberg during the Brazilian Formula One Grand Prix, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 12, 2017. / AFP PHOTO / EVARISTO SA
Vágólapra másolva!
Elismerte, hogy még számára sem voltak emlékezetesek az előzései a Brazil Nagydíjon, pedig a mezőny legvégéről egészen a 4. helyig lépett előre.

Ritkán látható előzés-fesztivált produkált Lewis Hamilton a Brazil Nagydíjon, miután az időmérőn összetörte a Mercedest, és kénytelen volt a bokszutcából rajtolni. A brit pilóta a legjobbak közé tartozik az előzések terén, a Mercedesből is minden teljesítményt kisajtolhatott, a legtöbbször mégis az állítható hátsó szárny segített neki.

„Igazából egyik előzésemről sem éreztem, hogy kifejezetten különlegesek lennének a számomra –ismerte el. – Nem vagyok nagy rajongója a DRS-nek. Noha azt gondolom, a DRS lehetővé teszi az előzést, olyasmi, mintha ezzel próbálnák elfedni a Forma-1-es autók lényegének legnagyobb hiányosságát, ami az, hogy nem lehet követni.”

Hamiltonnak nem okozott nagy fejfájást az előzés Forrás: AFP/Evaristo Sa

A Mercedes kiválósága és a DRS-jelentette előny révén Hamilton gyakorlatilag állva hagyta az ellenfeleit az egyenesekben, legtöbbször általában egyszerűen elhúzott a többi autó mellett, még Max Verstappent is simán faképnél hagyta, pedig ő legalább megpróbált védekezni. Hamilton szerint az előzések

„Volt egy alkalom, amikor az 1-es kanyarban kívül voltam (Sergio Pérez ellen), azzal elégedett vagyok, de egyébként egyetlen kiemelkedő előzést sem hajtottam végre” – tette hozzá a négyszeres világbajnok, akinek végül Kimi Räikkönenbe tört bele a bicskája, de akkor már elkoptak az abroncsai, és nem tudott rendesen kigyorsítani az egyenesek elején.

Lance Strollt többször is megelőzte Forrás: AFP/Evaristo Sa

„Interlagosban nehéz előzni, de a delta kisebb, mint máshol. A többi pályán az előzéshez szükséges delta általában 1,5 másodperc vagy ilyesmi. Ez akkora különbség, amihez eltérő gumikeverékek kellenek, meg még egy kis plusz” – foglalta össze a tapasztalatát.

Hamilton szerint a túraautó-versenyeken használt fordított rajtrácsok sem jelentenének megoldást az F1-nek.

„Ez megmutatja, hogy nyilvánvaló gyengeség és gond van az autók tervezésével. Noha, az idei autók szenzációsak, ezen a téren továbbra is van még mit javítani. Most az első 4 helyezett sorrendje nem változott, ha megfordítanánk a rajtrács sorrendjét, ugyanez lenne, csak fordított sorrendben” – vélte a négyszeres világbajnok.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!